رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شور حسینی و فضای معنوی جبهه‌ها مدیون حضور مداحان و رزمندگانی بود که هر بار با بردن نام حسین روحیه شهادت طلبی را در بین رزمندگان تقویت می‌کردند.
کد خبر: ۹۲۷۱۴۳۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

محمد جواد جامعی، رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان و کانون خادمیاری رضوی استان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس و نقش مداحان در این دوران گفت: جبهه‌های دفاع مقدس شاهد حضور رزمندگان از هر قشر و شغل و حتی مذهبی بود.

وی با اشاره به این مطلب که هرکس به واسطه کاری که می‌توانست انجام دهد به عشق شهادت راهی کربلای جبهه‌های نبرد می‌شد تا دین خود را به اسلام و شهدا ادا کند، افزود: در این بین مداحان همچون دیگر رزمنده گان با لبیک به پیام امام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و علاوه بر دفاع از مرز‌های میهن به خواندن نوحه در زمان‌های عزاداری و قرائت دعا می‌پرداختند.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان و کانون خادمیاری رضوی استان ادامه داد: در بسیاری از عملیات‌ها فرماندهان برای روحیه  بخشیدن به نیرو‌های خود، از مداحان به عنوان تابلوداران مکتب اهل بیت کمک می‌گرفتند.

جامعی تصریح کرد: نوا‌های مداحان در جبهه با ایجاد شور حسینی در بین رزمندگان روحیه جهاد و شهادت را در آنان تقویت می‌کرد.

این مسئول گقت: شور حسینی و فضای معنوی جبهه‌ها مدیون حضور مداحان و رزمندگانی بود که هر بار با بردن نام حسین روحیه شهادت طلبی را در بین رزمندگان تقویت می‌کردند.

جامعی اظهار داشت: بسیاری از مداحان معروف امروز رزمندگان جوان برادران طاهری صادق آهنگران سعید حدادیان محمود کریمی سازور و دیگر مداحان از جمله آنان هستند.

وی افزود: مداحان موفق نیز در شرایط کنونی در جهت زنده نگه داشتن آرمان‌های شهدا و امام شهدا و ترویج این آرمان‌ها و همچنین ترویج اسلام وفرهنگ ناب محمدی(ص) تلاش می‌کنند.
 
این مسئول تصریح کرد: برنامه‌های اختصاصی سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان سیستان و بلوچستان از ۸ تا ۱۴ شهریور با موضوع نقش مداحان و شور حسینی در دفاع مقدس  در سطح استان اجرا می شود.

جامعی ادامه داد: معرفی شهدای شاخص مداح در فضای مجازی، تجلیل از مداحان رزمنده و جانباز، تولید و استفاده از تولیدات فرهنگی هنری تولید شده با موضوع شهدای مداح و پخش در فضای مجازی و رسانه، تقدیر و تجلیل از هیات‌های مذهبی که نسبت به شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس ابراز احترام و یا اقدام ارزشی می کنند، استقاده حداکثری از ظرفیت مداحان و هیات‌های مذهبی در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس از مهم ترین برنامه های این سازمان در این هفته است.
 
ارسال نظرات