همایش سواد رسانه با حضور بسیجیان حوزه‌های مقاومت بسیج بنت الهدی و معصومیه ناحیه مقاومت بسیج روح الله در سالن آمفی تئاتر موزه دفاع مقدس برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۶۲۷۹۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: همایش سواد رسانه ای با حضور تعدادی از اعضای گردان سایبری در سالن آمفی تئاتر موزه دفاع مقدس با موضوع سواد رسانه و ضرورت سواد رسانه با سخنرانی مهندس بمانی مسئول محترم گردان سایبری استان یزد برگزار گردید.
 مهندس بمانی در ابتدا مفهوم سواد رسانه را با این مضمون که دنیا در حال تسخیر توسط رسانه‌ها می‌باشد و باید مهارت استفاده و مواجه با رسانه را داشته باشیم شروع و در ادمه افزود:اهمیت این امر به این جهت است که فردی به نام رابرت مرداک در سال ۲۰۰۸ در امریکا برای مقامات امریکا سخنرانی کرد و گفت: شما آمریکایی‌ها احمق هستید که فکر می کنید ایرانی‌ها با فشار و تحریم نابود می‌شوند اگر برای رسیدن به ایران صد قدم باید برداریم ۹۵ قدم فرهنگی و شاید ۵ قدم نیاز به اقدام‌های دیگر باشد و قسم یاد کرد که طرحی در ایران با استفاده از رسانه و شبکه‌های ماهواره‌ای اجرا می کنم که پایه و بنیان خانواده‌های ایرانی را از هم بپاشم.
مهندس بمانی یاداور شد تنها راه مواجه با آسیب‌های موجود یاد گرفتن سواد رسانه است تا بتوانیم با این‌ها مقابله کنیم از پلّه تاثیر پذیری در حوزه رسانه باید به پلّه تاثیر گذاری در حوزه رسانه یعنی از تولید رسانه تا پخش آن تولید کوشش کنیم.
وی در ادامه افزود:  هرم سواد رسانه اعم ازسواد دیجیتال (سواد مواجه با رسانه) که پایین‌ترین پلّه هرم است که باید نحوه استفاده فنی از هر فضای مجازی و نرم افزار‌های مجازی را یاد بگیریم و همچنین سواد رژیم مصرف برای سالم ماندن در فضای مجازی باید میزان مصرف و مدت زمان مصرف داشته باشیم.
بمانی  به اهمیت حضور در فضای مجازی و طریقه استفاده صحیح و فعال بودن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری  فرمودند: اگر وظیفه رهبری بر عهده من نبود قطعا وظیفه فضای مجازی کشور را به دست می‌گرفتم.
ارسال نظرات