دومین نشست هم اندیشی "بررسی پیش نویس آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا" را برگزار کرد
کد خبر: ۹۲۵۱۳۴۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

به گزارش سرویس خبری سازمان بسیج حقوق دانان خبرگزاری بسیج؛ در این نشست که در دادستانی کل کشور برگزار شد نمایندگان معاونت حقوقی قوه قضائیه، مرکز وکلای قوه قضائیه، کانون وکلا، دیوان عالی کشور، قضات تجدید نظر استان تهران، مشاور وزیر دادگستری و... حضور داشتند که با استقبال اعضا از تشکیل این جلسه مواجه شد.

دکتر مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوق دانان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و نام شهید آیت الله دکتر بهشتی معمار بزرگ دستگاه قضائیه عنوان کرد: حقوق دانان، قضات و وکلا می بایست عملا با گفتار و تعامل خود موجب ترویج فرهنگ قانون مداری در بین آحاد مردم شوند چراکه ایشان بیشتر از آحاد مردم خود را ملتزم به اجرای قانون اساسی و ترویج فرهنگ قانون مداری می دانند به اینکه این آیین نامه با چه ابعاد و مسیری باید پیش برود بهترین روش آن گسترش فضای گفتمانی و کار کارشناسی است.

از چند ماه گذشته درخواست هایی مبتنی بر مساعدت سازمان بسیج حقوق دانان برای کمک به حل این مسئله را هم از طرف مجموعه قضائی و هم کانون وکلا داشته ایم؛ که در این راستا تدبیر بسیج تخصصی حقوق دانان این بود که فضای گفتگو و دریافت نظرات کارشناسی را بیشتر فراهم کند و جمع بندی را در اختیار مسئولین مربوطه بویژه رئیس محترم دستگاه قضائی قرار دهد.

در این جلسه قضات، وکلا و نمایندگان دستگاه های دعوت شده نظرات خود را پیرامون این مسئله ابراز داشتند که مقرر شد جلسات دیگری نیز برای جمع بندی این مطالب برگزار شود.

در پایان رئیس سازمان بسیج حقوق دانان باتوجه به نقطه نظرات اعضای جلسه به لزوم توجه به نظارت بیشتر بر نهاد وکالت، استفاده از ظرفیت قانونی مجلس شورای اسلامی،نحوه ورود معاونت حقوقی قوه قضائیه، اصلاح ماده ۲۲ لایحه استقلال کانون وکلا به عنوان یک راه حل و تعریف مفهوم استقلال از نظر وکلا، لزوم توجه به اختیارات رئیس دستگاه قضایی مطابق قانون و فعال بودن کانون وکلا در ارائه نظرات خود را از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در جلسه عنوان کرد.

ارسال نظرات