خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در گفت و گو با «بسیج»:

رسیدگی و حل مشکل مسکن مطالبه جدی نمایندگان مجلس است

خسروی، رسیدگی و حل معضلات مسکن را مطالبه جدی نمایندگان در مجلس یازدهم دانست و گفت: با اخذ مالیات از خانه های خالی و منازلی که عایدی آنها سرمایه است می توان قیمت مسکن را کنترل کرد.
کد خبر: ۹۲۴۹۰۴۲
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان  و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  از خراسان جنوبی با اشاره به افزیش قیمت مسکن و اجاره بها در چند ماه اخیر در کشور گفت: یکی از دلایل این افزایش قیمت ها رکود مسکن است چرا که هرچه عرضه کم باشد تقاضا زیاد می شود.

وی با اشاره به اشکالات عمده مسکن مهر، عنوان کرد: عاقلانه این است که مسئله حل شود نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم، لذا باید اشکالات مسکن مهر توسط دولت برطرف می شد و طرح ادامه می داشت نه اینکه کل طرح کنار گذاشته شود.

خسروی با بیان اینکه در کنار مسکن مهر چندین گروه شغلی فعال بودند، تصریح کرد: مسکن مهر به عنوان پیشران اقتصاد توسط دولت تعطیل شد و وزیر سابق راه و شهر سازی از این طرح به عنوان طرح مزخرف یاد کرد لذا عرضه کم و تقاضا زیاد مسکن قیمت ها را بالا برد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، وجود خانه های خالی را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مسکن و اجاره بها دانست و گفت: علاوه بر نظارت و سازماندهی درست بر این خانه ها باید از آنها مالیات اخذ شود که متاسفانه این امر جدی گرفته نشده است.

وی با اشاره به ماموریت و طرح اخیر رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکل مسکن، گفت: امیدواریم این طرح واقعا عملی شود و شعاری نباشد و بتواند مشکلات مسکن مردم را حل کند.

خسروی با بیان اینکه دولت در طرح مسکن ملی شرایطی قرار داده که شاید خیلی خواهان نداشته باشد، تصریح کرد: امیدواریم که ماموریت جدید وزیر راه و شهرسازی راه به جایی ببرد و بتواند معضلات مسکن را برطرف کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر طرح مسکن مهر با برطرف شدن عیوبش ادامه می داشت معضلات مسکن امروز کمتر بود.

وی رسیدگی و حل مشکل مسکن را از مطالبات جدی نمایندگان مجلس یازدهم دانست و افزود: با شکل گیری ساختار و ارکان مجلس یازدهم و تشکیل کمیسیون ها یقینا به این موضوع رسیدگی می شود.

خسروی با اشاره به طرح و برنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه رفع معضلات مسکن، گفت: قبل از آغاز به کار مجلس یازدهم در فضا حقیقی نمایندگان در فضا مجازی، طرحی با عنوان "مسکن انقلاب" پیشنهاد کردند که البته باید این طرح در مجلس مطرح، تصویب و منابع اعتباری برای آن تامین شود.  

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید مسکن متناسب با تقاضا، اخذ مالیات از خانه های خالی و مقرر کردن مالیات برای خانه هایی که عایدی آنها سرمایه است در کنترل و کاهش قیمت ها موثر خواهد بود.

خسروی اظهار داشت: اگر مجلس شورای اسلامی وظیفه ذاتی خود را که قانون گزاری است در همه زمینه ها درست انجام دهد یقنا مجلس کارآمد و تاثیر گزار خواهد بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروز یکی از مشکلات ما این است که  قانون برای همه اجرا نمی شود، لذا اگر قانون ما محکم باشد و برای همه اجرا شود، همچنین پیگیری ها و نظارت ها دقیق و به روز باشد حتما مجلس قوی و کار آمد خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار