رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: معیشت و بیمه مشکل اصلی اهالی رسانه است.
کد خبر: ۹۲۴۱۱۲۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، مسعود بصیری در حاشیه افتتاح دفتر بسیج رسانه شهرستان پردیس به  گفت: رسانه ها حوزه نمایش عملکرد خوب، مطالبه گری و منشاء حل مشکلات هستند، در گام دوم انقلاب بخش جدی و مهم کشور رسانه ها هستند اما هر جا کسری پول و بودجه داریم از اولین جایی که می زنیم حوزه فرهنگ است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه در گام دوم انقلاب نباید از رسانه‌ها غفلت کرد، خاطر نشان کرد: رسانه هایی که مطالبه گر نباشند و یا حقوق بگیر دستگاه‌های اجرایی باشند در انعکاس مناسب مطالبات گام دوم قلمشان می‌لرزد و نمی‌توانند درست حرکت کنند.

بصیری گفت: افزایش استقلال اهالی رسانه و فراغت از وابستگی های مادی و قومی راهی به سوی نقد جدی عالمانه و آگاهانه در مسیر پیش رو است.

*نظام صنفی خبرنگاری در کشور نداریم

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به نداشتن نظام صنفی مدون در کشور، اظهار داشت: این روزها هر کس به خود اجازه می‌دهد با تلفن همراه خود یک کانال تلگرامی بدون ساماندهی و پرداخت مالیات و قرار گرفتن در سامانه خبرنگاری کشور و بدون توجه به پاسخگویی دستگاه‌های نظارتی و کنترلی هر مطلبی را منتشر کند.

بصیری با اشاره به مشکل فقدان ساماندهی رسانه در کشور گفت: انتشار مطالب اقتصادی توسط افراد ناآگاه مانند عرضه قیمت‌های مختلف خودرو، کانال های بورسی و یا بازی با آبروی یک شهر، محله و یا یک فرد بخشی از عواقب این نابسامانی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر اهمیت نظارت نظام صنفی بر رسانه خاطر نشان کرد: بسیاری از اصناف ما اتحادیه و نظام جامع صنفی دارند اما حوزه رسانه رها است و هر کس به خود اجازه دخالت و اظهار نظر را در امور رسانه می‌دهد.

بصیری گفت: وزارت ارشاد مکلف به تشکیل نظام صنفی رسانه ای در کشور است.

وی ادامه داد: باید قوانین مدونی در حوزه نظام‌صنفی رسانه داشته باشیم چرا که فرهنگ سازی نیازمند قوانین است.

 رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت:  خبرنگار باید در این کشور نظام جامع صنفی داشته باشد که اگر مرتکب اشتباه شد، کارت خبرنگاری و کارت نظام جامع صنفی وی همانند سایر صنوف باطل شود.

بصیری با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر در کشور کارت بسیج رسانه دارند، اظهار داشت:  بسیج رسانه محل تجمع اهالی رسانه و اتحاد و همدلی آنها برای کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اسیر احزاب گروه‌ها و جناح ها نیست.

کانون بسیج رسانه شهرستان پردیس با هدف ساماندهی رسانه‌های تصویری، برخط و چاپی و احصا مشکلات خبرنگاران شهرستان امروز با حضور فرمانده ناحیه سپاه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی افتتاح شد.

 

ارسال نظرات