حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر:

عزت سپاه خاری در چشم دشمنان انقلاب است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع) با اشاره به استمرار عرصه نورانی جهاد و شهادت در سپاه، عزت این نهاد انقلابی را خاری در چشم دشمنان دانست.
کد خبر: ۹۲۳۴۰۹۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، در آستانه دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به تشریح ویژگی های این نهاد انقلابی پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام  افزود: زیباترین تعابیر در توصیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) خطاب به پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند؛" من از سپاه راضی هستم، و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست".

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سپاه نهادی انقلابی، فرهنگی نظامی و جهادی است که در روزهای نخست پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و از بطن انقلاب و مردم جوشیده است.

این مقام مسئول در توصیف خصوصیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، هویت انقلابی و اسلامی این نهاد که بدون لغزش و انحراف مسیر رشد و تکامل را ادامه می دهد اصلی ترین شاخصه سپاه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، با اشاره به اینکه رسالت پاسداران انقلاب اسلامی همیشگی است، گفت: عرصه نورانی جهاد و شهادت در سپاه دائمی است و امروز می بینم علی رغم گذشتِ چند دهه از دوران دفاع مقدس، پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف برای دفاع از آرمان های والای انقلاب و ارزش های اسلامی و دفاع از حریم آل الله به فیض شهادت می رسند و تا پای جان در میدان های گوناگون حضور دارند.

وی به افتخارات گوناگون سپاه در عرصه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری از جمله ساخت و بکارگیری موشک های نقطه زن و دقیق که در مقابله با دشمنان کاربرد بسیار زیادی دارند، اشاره کرد و گفت: حرکت سپاه به سمت پیشرفت و تعالی با تکیه بر ظرفیت های عظیم جوانان دانشمندِ مؤمن انقلابی و روحیه جهادی آنها محقق می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، گفت: حضور سپاه در عرصه های خدمت رسانی و محرومیت زدایی و پشتیبانی خالصانه از مردم در حوادث مختلف اعم از سیل، زلزله و اخیراَ در موضوع شیوع ویروس منحوس کرونا بر هیچ کسی پوشیده نیست و روحیه مردم داری و مردم یاری از ویژگی های این نهاد انقلابی است که در خدمت به مردم همواره پیشگام و پیشتاز بوده و با قدرت بسیج کنندگی بالا، امکانات و تجهیزات و کمک های خیّران را در این عرصه ها به میدان می آورد.

وی به نقش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پشتیبانی از ستاد بسیج ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: سپاه و بسیج از روزهای نخست در کنار رزمندگان خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا حضور یافتند و با راه اندازی هزاران تیم جهادی برای ضدعفونی و پاکسازی معابر و اماکن، برپایی نقاهتگاه و دایرکردن بیمارستان های صحرایی، ایستگاه های غربالگری و کنترل مبادی ورودی و خروجی استانها و شهرها و بسیج کلیه امکانات درمانی خود وارد میدان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، برگزاری رزمایش سراسری کمک مؤمنانه و ابراز همدلی با آسیب دیدگان از شیوع کرونا و حمایت از نیازمندان را از دیگر برنامه های بسیج و سپاه در راستای خدمت به مردم و هموطنان عزیز ایران اسلامی دانست که با استقبال بسیار خوب خیّران نیز همراه شده است.

وی، گفت: تشویق و ترغیب مالکان برای بخشش هزینه اجاره مستأجران، تأمین نیازهای اولیه محرومان و تدارک و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی در سراسر کشور از دیگر عرصه های حضور بسیج و سپاه و تفکر جهادی و انقلابی است .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به فعالیت های فرهنگی و هنری در سپاه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ و هنر در سپاه، استفاده از ظرفیت فرهنگ یاران عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه ای، اجتماعی و پاسداران اهل قلم ، شاعران و مداحان و ...، از برنامه های همه ساله در سپاه می باشد.

وی، معنویت را از شاخصه های اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و تقویت باورهای اعتقادی و تعمیق بصیرت و ارتقای دانش سیاسی پاسداران و بسیجیان را از دیگر شاخصه های این نهاد انقلابی دانست .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به دشمنی‌های مستمر آمریکا و جبهه‌ی استکبار و مزدوران منطقه ای و گاهی جیره خوران داخلی آنها بر ضد سپاه و بسیج، گفت: توطئه های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی با ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ازجمله سپاه و بسیج و تحریم این نهاد به ‌علت موفقیت ها و پیشرفت های چشمگیر سپاه است و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان انقلاب می باشد.

وی به ابراز رضایت صددرصدی مقام معظم رهبری از سپاه و انتظار معظم له برای پیشرفت 10 و حتی 100برابری اشاره داشت و تإکید کرد: حفظ آمادگی در مواجهه با حوادث بزرگ با نگاه وسیع و فرامرزی به جغرافیای مقاومت، شجاعت و هوشیاری برابر دشمنان، اولویت قرار دادن کار و روحیه‌ی جهادی در همه‌ی عرصه‌ها، حفظ و تقویت معنویت، انس با قرآن، توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) از انتظارات مقام معظم رهبری از فرزندان سپاهی خود است که با جدیت در دستور کار فرماندهان وسلسه مراتب این نهاد و خانواده های پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.

ارسال نظرات