کد خبر: ۹۲۳۰۳۸۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

به گزارش سرویس بسیج کارگران خبرگزاری بسیج، بدون شک کارگران را می بایست خط مقدم بهبود و ارتقای تولید و به تبع آن محرک و پیشرانه پیشرفت و آبادانی کشور دانست که چنانچه به دغدغه های این قشر توجه و عنایت کافی مبذول نگردد  دستیابی به توسعه و رشد پایدار مقدور نخواهد شد.

با توجه به شرایط ناخواسته ای که به دنبال نشر و گسترش کروناویروس بر کشور ما و سایر اقصا نقاط گیتی حادث گردیده است، قشر کارگر جامعه بیش از سایر اقشار دستخوش آسیب و تهدیدات ناشی از تبعات این اپیدمی فراگیر محسوب می گردد که در صورت عدم همراهی مسولان و صاحبان تصمیم در حل معضلات مربوط به آنها؛ صدمات و لطمات جبران ناپذیری نه تنها بر فرد و خانواده وی که بر سایر ارکان تولید در سطح گسترده وارد خواهد شد.

این همراهی نه تنها می بایست در راستای حل مشکلات و دغدغه های اولیه این قشر زحمت کش برداشته شود که حتی از بعد روانی نیز می بایست به عنوان پشتوانه ای قابل اعتنا و قابل عرضه در سطح جامعه تبلور و ظهور یابد.

در این بین اما نقش صاحبان کسب و کار و متولیان مربوطه شاید حساس تر و پررنگ تر نمود یابد. هرچند در این ایام کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها لطمات بعضاً جبران ناپذیری بر پیکره خود تحمل نموده اند و شرایط ادامه فعالیت برای آنها با دشواری و ریسک بالایی همراه گردیده است لیکن در این برهه تاریخی که تولید و صنعت در کشور بیش از هر زمانی دستخوش تغییرات بنیادین و فراگیر گشته است نقش کارفرمایان در حمایت از کارگران و در ادامه حفظ روزنه های امید جهت تحقق شعار رونق و جهش تولید روزافزون تر گردیده است.

صاحبان مشاغل؛ لطفا حقوق ماهیانه کارگران را در این روزهای کرونایی کامل پرداخت کنید.

کارگران معمولا از اقشار کم درآمد جامعه هستند و با قناعت و تلاش فراوان روزی خود را کسب می کنند، بسیاری از کارگران در این روزهای کرونایی درآمد دیگری نداشته و کسر حقوق بخاطر عدم حضور در محل کار؛ باعث فشار زیاد به کارگر و خانواده قدرشناسشان می شود.

 شایسته است صاحبانِ مشاغل و کسب و کارها، با توجه به وضعیت بد اقتصادی و آشفتگی که در اقتصاد و نظارت بر آن شاهدیم و نگرانی هایی که به سبب شیوع بیماری کرونا در جامعه ایجاد شده،  حقوق ماهیانه کارگران را بدون کسر از حقوق پرداخت کنند.

حقوق دریافتی غالب کارگران حداقل و طبق پایه اعلامی وزارت کار است  و در حقیقت امیدشان تنها به دریافت اضافه کاری است که در هر ماه به حقوق پایه آنها افزوده می گردید؛ لیکن در شرایط حاضر با توجه به محدودیتهای کرونایی ، کسر آن مبلغ می تواند مشکلات زیادی را بر زندگی این قشر زحمتکش متحمل ساخته که در این بین  نیاز است تا کارفرمایان به ویژه دولت در این خصوص تدابیر عملیاتی و موثری اتخاذ فرمایند.

در این میان متاسفانه هستند گروهی از کارگاهها و کارخانجاتی که به دلیل تعطیلی های اخیر، برخی از نیروی انسانی خود را تعلیق یا تعدیل کرده اند.

 یقیناً به یاری خداوند متعال  بعد از حل  و شکست کرونا، یکی از نکاتی که باید مدنظر مسئولان اقتصادی دولت و دیگران دستگاههای مربوطه  باشد این است که به دلیل تصمیماتی که ناچاراً مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص محدودیت در بکارگیری ظرفیت نیروی انسانی در روزهای کرونایی اتخاذ نموده اند، به بحث حل مشکلات اقتصادی و امنیت شغلی کارگران پرداخته شود که اگر چنین نشود بنیان خانواده های زیادی را متزلزل خواهد کرد که به مراتب تلفات آن برای جامعه کمتر از کروناویروس نخواهد بود.

یاعلی مدد/

ارسال نظرات