ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت :  صندوق ضمانت بانکی با همکاری بانک مرکزی ، بانک ملی و کمیته امداد تشکیل شده است و هدف آن ضمانت از افراد تحت پوشش است که برای دریافت تسهیلات ضامن معتبر ندارند .
کد خبر: ۹۲۱۳۱۹۲
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید مرتضی بختیاری در برنامه منشور تلاش  با موضوع عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اظهار داشت: توجه امام به محرومان به حدی جدی بود که در اسفند سال 57 و مدتی کوتاه پس از پیروزی انقلاب ، دستور تاسیس این نهاد را صادر کردند.

وی افزود : طبق اساسنامه کمیته امداد ، وظیفه این نهاد شناسایی نیازمندان ، توانمندسازی در حوزه فرهنگی و اقتصادی از جمله اشتغالزایی ، ساخت مسکن ، خدمت به سالمندان ، رسیدگی به دانش آموزان و ساخت مدرسه می باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ، تکالیف سازمان در برنامه ششم توسعه را برشمرد و اظهار کرد : بر اساس ماده 83 قانون پنج ساله ، کمیته امداد باید سالانه 70هزار عدد شغل ایجاد کند . در همین راستا و طبق تبصره 16 بودجه سالانه تسهیلاتی در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد .

بختیاری در خصوص عملکرد کمیته امداد در این حوزه گفت :  برای اشتغال 70 هزار عددی ، اعتباری نزدیک به 3هزار و پانصد میلیارد تومان به سازمان اختصاص می یابد . برآیند تلاش سازمان در این حوزه اشتغال 170 هزار عددی در سال 96 و 148 هزار عددی در سال 97 می باشد که در هر دو سال بیش از میزان پیش بینی شده بوده است.

وی ادامه داد : خود سازمان نیز برنامه پنج ساله مصوب هیات امنا دارد که بر اساس آن باید 700هزار مورد اشتغال زایی صورت گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ،  128 هزار شغل ایجاد شده است ، عنوان کرد : بر اساس اعلام شورای اشتغال در سال گذشته کمیته امداد یک سوم شغل کشور را ایجاد کرده ست.

بختیاری از خودکفایی 700 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت : این تعداد خانوار از سال 74 تا سال 97 ، به دلیل اشتغال زایی و کسب درآمد پایدار از پوشش کمیته امداد خارج شده اند.

وی تاکید کرد : اگر این 700 هزار خانوار قرار بود همچنان تحت پوشش کمیته باشند باید سالانه 2هزار و 100 میلیارد تومان مستمری دریافت می کردند . درواقع اشتغالزایی این افراد صرفه جویی بزرگی به دنبال داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از برنامه "منشور تلاش " رادیو گفت و گو به مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی به عنوان یکی از خدمات کمیته امداد اشاره کرد و گفت : برای نوسازی واحدهای مسکونی 25 میلیون تومان بلاعوض به خانواده های تحت پوشش تعلق می گیرد.

بختیاری اضافه کرد : بر اساس برنامه سال جاری باید 20هزار خدمت عمرانی به خانوارهای تحت پوشش ارائه شود. همچنین در زمان وقوع سیل و زلزله ، با توجه به گزارش بنیاد مسکن ، به خانواده های تحت پوشش مبلغ 40 میلیون تومان تسهیلات 14 ساله از بانک مسکن و 10 میلیون تومان به صورت بلاعوض اعطا می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بروکراسی اداری حاکم بر کمیته امداد توضیح داد : هدف ما امداد الکترونیک است که در آن بروکراسی اداری حذف خواهد شد . تمام پرسنل و خادمان کمیته امداد در سراسر کشور در پی کم شدن بروکراسی اداری هستند.

این مقام مسئول در کمیته امداد امام خمینی (ره) از تلاش های نمایندگان مجلس در تصویب ردیف بودجه برای این نهاد قدردانی کرد و گفت : دولت نیز حمایت های بسیار خوبی داشته است به طوری که بودجه 5هزار و 300میلیاردی پیش بینی شده توسط سازمان مورد موافقت دولت قرار گرفته است.

بختیاری از تشکیل صندوق ضمانت بانکی خبر داد و گفت : این صندوق با همکاری بانک مرکزی ، بانک ملی و کمیته امداد تشکیل شده است و هدف آن ضمانت از افراد تحت پوشش است که برای دریافت تسهیلات ضامن ندارند .

ارسال نظرات