درآستانه برگزاری کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان :
مدیرکل شاهدو امور ایثارگران دانشگاه فرهنگیان گفت: نقش فرهنگیان همپای سایر اقشار مردم در جنگ تحمیلی زیاد بوده واز ۴ هزار دانشجوی شهید، یک هزار دانشجومعلم درطول دوران دفاع مقدس در مناطق جنگی به شهادت رسیده اند.
کد خبر: ۹۱۹۹۷۱۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،امیر حمزه عزیزی در مراسم پنجمین یادواره شهدای دانشگاه فرهنگیان هرمزگان افزود: ازاین تعداد سه نفر از استان هرمزگان بوده که دونفرآنان بنام های سیدعبدالحسین موسوی پور و ابراهیم تنیده در جبهه جنگ و حسین علیاس در مکه به شهادت رسید.

وی ادامه داد: گرامیداشت یاد وخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز یاد این شهدا همزمان برگزاری کنگره یک هزارو ۵۰۰شهید استان هرمزگان مصادف شده لذا ما وظیفه داریم ازاین شهدا که بهترین چیز یعنی همان جان عزیزشان را برای دفاع ازاین کشور داده اند از مقام ولایشان یاد کنیم.

مدیرکل شهید وایثارگران دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد:دانشجو معلمان برعلاوه برتحصیل و فراگیری علم و همچنین تلاش برای اعتلای فرهنگ این مرز وبوم در جبهه های جنگ حاضر شده و افتخار آفرین برای کشور شدندکه امسال هم یادواره یک هزار شهید معلم برگزار می شود.

عزیزی اظهارداشت: این دانشگاه سابقه بیش از ۱۰۰ سال دارد ، از سال ۹۱ از تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام یافت و مشغول تربیت دانشجو معلمان درسراسر کشور است.

رییس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان هم گفت: با هدف پاسداشت خون شهدا، حفظ ارزشهای دفاع مقدس و ترویج ویاد آوری فرهنگ ایثار وشهادت برای پنجمین سال متوالی یادواره سه شهید این دانشگاه امسال هم برگزار شد.

منوچهر ضیایی افزود: امروز همه مردم کشورمان مدیون شهداهستند و ضمن گرامیداشت یاد وخاطره این عزیزان باید به خانواده های این شهدا ادای احترام کرد که چنین فرزندانی را پرورش داده که با نثار خون خود کشور را از گزند توطئه های دشمنان مصون داشتند.

این مراسم با خاطره گویی، دکلمه، مداحی و سرودهای انقلاب با مشارکت مدیران، اساتید دانشگاه، دانشجو معلمان، خانواده شهدا در پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان تداوم یافت ویاد وخاطره شهدای این دانشگاه شامل حسین علیاس رییس اسبق دانشگاه ، سید عبدالحسین موسوی و ابراهیم تنیده دانشجومعلمان این دانشگاه گرامی داشته شد.

 

ارسال نظرات