مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی گفت: ارتقای جایگاه زنان بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی واقعیتی غیرقابل انکار است.
کد خبر: ۹۱۰۶۷۴۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹

 صفیه محمودزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: آنچه که با پیروزی  انقلاب اسلامی عاید جامعه زنان شد قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، رشد تصاعدی حضور زنان در مناسبات علمی، سیاسی، اجتماعی، هنری، فرهنگی و ورزشی موید این مسئله است.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای زنان، گفت: افزود: در سال ۵۷ تنها ۳۵ درصد زنان باسواد بودند، امروز نزدیک ۹۰ درصد باسوادند.

محمودزاده ادامه داد: تعداد دانش‌آموختگان دانشگاهی زن از ۶ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۴۴ درصد و تعداد استادان زن دانشگاه ها از ۱.۴ درصد  به 20 درصد رسیده است.

محمودزاده با بیان اینکه در حوزه حفظ و کرامت جایگاه زن در جامعه نیز کارهایی انجام شده و هدف گذاری هایی نیز صورت گرفته است، گفت: گفتمان سازی الگوی سوم برای زنان جهان نمونه ای از این هدف گذاری است.

وی با بیان اینکه این الگو برگرفته از زن مسلمان ایرانی است، گفت: مقام معظم رهبری در پیامی که به کنگره 7000زن شهیده داشتد زن ایرانی را به عنوان الگوی سوم برای جهانیان معرفی کردند زنی که در کنار مادر و همسر بودن در مناسبات سیاسی و اجتماعی نیز با حفظ شان و مقام خود حضور یافته و در صحنه های نبرد نیز ضمن پشتیبانی از رزمنده ها، فرزندان و همسر خود را برای دفاع از کیان کشور راهی جبهه های جنگ می کند.

وی ادامه داد: این الگو نه زن شرقی است که دچار روزمرگی شده و هیچ ردپایی در تاریخ ندارد و نه زن غربی است که بی هویت ترین زن در همه جهان قلمداد می شود.

محمودزاده در ادامه با اشاره به برنامه های این سازمان در ایام الله دهه فجر، گفت: از 12 تا 22 بهمن ماه جاری تعداد 39 عنوان برنامه در بیش از 500 پایگاه اجرایی و عملیاتی خواهند شد.

این مسئول مهمترین برنامه سازمان بسیج جامعه زنان استان در طول دهه فجر را تبیین جایگاه و نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و پرورش نسل تراز انقلاب اسلامی  عنوان کرد و اظهارداشت: در این راستا نشست های تخصصی را در سطح استان برگزار می کنیم.

وی ادمه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 40 گروه جهادی جهت خدمات رسانی به مناطق محروم اعزام خواهندشد، 40 شاخه گل به بانوان محجبه  و خوش حجاب و 40 سبد کالا به افراد بی بضاعت و 40 وام قرض الحسنه جهت بازسازی عتبات مقدسه عالیات به خواهران بسیجی اعطاء خواهد شد.

محمودزاده همچنین برگزاری نشست های تخصصی با موضوع «زن، انقلاب اسلامی، هوبت بازیافته» برای سراسر استان در طول ایام دهه فجر از برنامه های شاخص  این سازمان عنوان کرد و گفت: سلسله نشستهای نهضت روشنگری با مخاطب عام تحت عنوان « وطن و چهل سال مقاومت» و «بیان دستاورد های چهل سال انقلاب اسلامی» و  مراسماتی تحت عنوان « نقش و جایگاه حماسه فاطمی(س)»،« حماسه های تاریخ در شکل گیری و تداوم انقلاب »  در ایام دهه فجر برگزار خواهندشد.

وی برگزاری مسابقات و نمایشگاه های متنوع فرهنگی به همراه جشن پیروزی انقلاب اسلامی و نشست های تخصصی کتابخوانی و دیدار باشخصیت های مذهبی و سیاسی  را از دیگر برنامه های این سازمان در دهه فجر ذکر کرد.

محمودزاده افزود: برپایی نمایشگاه ها با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی در تمام پایگاه های مقاومت بسیج و برگزاری جشن انقلاب ، قصه گویی انقلاب، ایستگاه نقاشی  و اجرای نمایش عروسکی در تمام مهدهای قرآنی بسیج از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر است تا نونهالان با انقلاب آشنا شوند.

وی همایش دختران آفتاب، برگزاری یادواره شهداء، برگزاری گفتمان بررسی نقش زنان در انقلاب با تاسی به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) را از دیگر برنامه های دهه فجر در حوزه ها و پایگاههای بسیج خواهران عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، کوهپیمایی و پیاده روی ویژه بانوان بسیجی از دیگر برنامه های این ایام است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح 4 پایگاه بسیج خواهران در چهار شهرستان استان برنامه دیگری است که در این ایام خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات