امام جمعه شاهرود بابیان اینکه عاشورا منشاء استکبارستیزی مردم ایران اسلامی است، گفت: مقابله با استکبار شناسنامه انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۴۷۶۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان و در جمع دانش آموزان و اقشار مختلف مردم و مسئولین، ضمن بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی شناسنامه انقلاب است، ابراز داشت: تبعید امام راحل (ره) به ترکیه، شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی سه مناسبت تاریخی هستند که هرسال باشکوه و اقتدار بیشتر جلوه‌گر مبارزه با استکبار و استعمار برگزار می‌شوند تا نمادی از عزت طلبی مردم ایران باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود ضمن بیان اینکه آمریکا و انگلیس دشمنان امروز و دیروز ما بوده و خواهند بود، افزود: دانش‌آموزانی که در طول تاریخ انقلاب خون پاکشان به زمین ریخته شد، در راستای مبارزه با استکبار به شهادت رسیدند لذا باید راهشان را ادامه داد و از آن‌ها غافل نشد.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه حرکت استکبارستیزی ۱۳ آبان از عاشورا الهام گرفته‌شده است، گفت: مردم ما از عاشورا درس گرفته‌اند که نباید زیر بار ذلت رفت حتی اگر عزت پذیری همراه با مشکلات و دشواری‌هایی باشد و لذا باید گفت: این تفکر مردم ایران اسلامی به مثابه الگویی برای مردم جهان و منطقه محسوب می‌شود.
امینی با تأکید بر اینکه هر آنچه در این چهار دهه صورت گرفت پیشرفت‌هایی بود که از راه ذلت ناپذیری ما به‌دست‌آمده است، ابراز کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، باید دشمن را شناخت چراکه این بصیرت می‌تواند ما را در گذر از حوادث یاری کند از سوی دیگر باید در برابر دشمن، اتحاد داشت تا روز به روز بر ناکامی دشمنان افزود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود بابیان اینکه آمریکا رو به افول و ملت ایران رو به پیشرفت است، اضافه کرد: ملت سربلند ما همانند گذشته در صحنه حضور دارند و تحریم‌ها نیز نتوانسته در همت والایشان خللی وارد کند لیکن باید گفت: آمریکا فکر می‌کند با تحریم‌ها می‌تواند ما را به زانو درآورد، حال آن‌که ما پای ارزش‌های خودمان می‌مانیم.
ارسال نظرات