مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی گفت : امسال 12میلیارد و600میلیون ریال کمک هزینه معیشت به جامعه زیر پوشش در این شهرستان پرداخت شد.
کد خبر: ۹۰۷۴۳۶۳
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی، محمدمهدی اصغری افزود: یکهزارو۵۱۷خانوار کمک هزینه معیشت می گیرند و ۸۳۴ خانوار هم از کمک های موردی این نهاد بهره مندمی شوند.
اصغری با اشاره به رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان گفت: ارتقای کمی و کیفی خدمات حمایتی در زمینه مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی، اولویت دادن به ارائه خدمات حمایتی به صورت قرض‌الحسنه، توسعه خدمات تخصصی مددکاری و مشاوره با رویکرد پیشگیرانه و توجه به نظام جامع سلامت مددجویان ازجمله رویکردهای کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان است.
وی با اشاره به میزان کمک معیشت پرداختی به خانوارهای زیر پوشش اظهار کرد : خانوار یک‌ نفره زیرپوشش ماهانه یک میلیون و۶۱۳هزارریال، ۲ نفره ۲میلیون و۷۵۰، سه‌نفره سه میلیون و۵۹۴، چهارنفره چهارمیلیون و۶۶۱و پنج ‌نفره به بالا پنج میلیون و۱۶۱هزار ریال کمک معیشت دریافت می‌کنند.
اصغری افزود: مبالغ واریزی کمک هزینه معیشت از ردیف اعتبارات دولتی تامین و ماهیانه به صورت نقدی از طریق سامانه بانکی به حساب تمامی مددجویان زیر پوشش واریز شده است.
وی افزود: در بخش‌های مختلف حمایتی ازجمله پرداخت کمک به مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی و کمک به امر ازدواج مددجویان ازجمله خدماتی است که به مددجویان ارایه می شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی در باره کارهای انجام شده برای اشتغال خانگی مددجویان تصریح کرد: ۲۰راس گوسفند اصلاح نژاد شده برای ۱۰خانوار،یک تن و۸۰۰کیلو پیاز زعفران برای اشتغال زایی۱۳خانوار خریداری شده است.
اصغری به گستردگی و تنوع برنامه‌های کمیته امداد برای حمایت از مددجویان اشاره کرد و گفت: علاوه بر پرداخت ماهیانه کمک هزینه معیشت ، کمک های این نهاد در بخش های مختلف مانند اشتغال ، درمان ، طرح اکرام و محسنین، فرهنگی، جهیزیه ، مسکن انجام می‌شود و هریک سرانه مشخصی نیز دارد.
کمیته امدادشهرستان میامی۲هزارخانوار به تعدادسه هزارو ۵۰۰ تن مددجو را تحت پوشش دارد.

ارسال نظرات