وزیر آموزش و پرورش در پنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با اشاره به مطالبه رهبری گفت: ایجاد موج قرآنی در سطح مدارس برای پیشبرد نهضت ملی حفظ جزء سی ضروری است.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۷۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج،  پنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون ها در ساختمان شهید رجایی با طرح دستور جلسه آغاز شد.

در این جلسه، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تشریح برنامه ها کمیسیون قرآنی، حفظ جز سی قرآن و بازنگری کارگروه های کمیسیون با توجه به مفاد سند تحول را دو موضوع در دستور کار جلسه اعلام و تصریح کرد: حفظ جز سی قرآن کریم از برنامه های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است و برای تحقق این موضوع شش راهکار ارائه کردیم.

در ادامه مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت ونماز از برگزاری بزرگترین گردهمایی قرآنی کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور خبر داد و افزود: بخشنامه مربوط به حفظ جز ۳۰ قرآن به دستگاه های مختلف ابلاغ شد.

حجه الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور گفت: با همکاری صدا وسیما و همه دستگاه ها و نهاد ها طرح حفظ ملی قرآن در سطح کشور اجرا می شود.

محمدزاده مدیر شبکه قرآن سیما نیز در این جلسه گفت: با پشتیبانی از اجرای طرح حفظ قرآنی و پرورش ۱۰میلیون حافظ قرآن براساس خواسته رهبر معظم انقلاب همکاری نزدیکی با شبکه سینا تی وی آموزش وپرورش خواهیم داشت.

در ادامه این جلسه بحث هایی در مورد موضوعات جلسه عنوان شد و در ادامه وزیر آموزش و پرورش به سخنرانی پرداخت.

سید محمد بطحایی در پنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور، در ساختمان شهید رجایی اظهار کرد: در دنیای آشفته امروز راهی جز تمسک به قرآن وجود ندارد وخداوند لطفش را شامل ما کرده تا سهمی در نشر قرآن داشته باشیم .

وی افزود: کمیسیون قرآنی با تصویب سند راهبردی، کاملا راهکارهایی عملیاتی ارائه داده است لذا باید در زمان مشخص به اهداف مورد نظر برسیم

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رویکرد کارکردی به وظایف کمیسیون ها ما را به وظایف کمیسیون ها نزدیک می کند، بنابراین پیشنهاد می کنم کارگروهی از کمیسیون ها تشکیل و تا ده روز دیگر نتایج تحقیقات و بررسی های خود را ارائه دهند و کاربرد راهبرد ها جایگزین کاربردهای آموزشی شود.

بطحایی خاطرنشان کرد،: در اجرای طرح حفظ قرآن باید از ظرفیت های خارج از دستگاه ها ی دولتی مانند مساجد استفاده کنیم .

وی افزود: هرچندحفظ جز سی قرآن جز اولویت های اصلی معاونت های پرورشی و فرهنگی است اما ضروری است ارزیابی مستمر از پیشرفت طرح حفظ قرآن صورت گیرد.

به گزارش مهر،بطحایی با اشاره به اهمیت نهضت ملی حفظ جز سی قرآن خاطرنشان کرد: باید در این طرح موج قرآنی در سطح مدارس ایجاد شود.

در پایان این جلسه اجرای طرح حفظ جز سی قرآن در بین همکاران فرهنگی سراسر کشور مورد تاکید اعضای کمیسیون قرآنی قرار گرفت.

 

ارسال نظرات