سردار جوکار گفت: شهید حسین فیض یک انسان خودساخته بود. بعد از دفاع مقدس هم ندیدم دنبال جایگاهی باشد. ایشان خیلی گمنام فعالیت می کرد.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۲۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار محمدصالح جوکار همرزم شهید فیض اردکانی در مصاحبه با یزدرسا در مورد شخصیت این شهید بزرگوار بیان داشت: شهید سیدحسین فیض اردکانى یکی از فرماندهان جامع الاطراف ما بود. ایشان از ابتدای غائله کردستان به صورت گمنام در منطقه حضور داشت و فداکاری‌های بسیاری را از ایشان شاهد هستیم.

وی گفت: سردار فیض در دوران ابتدای انقلاب بیشتر در کردستان و در منطقه اورامانات حضور داشتند و بعد از آن در یک مقطع و زمانی که شهید حاج اکبر آقابابایی فرماندهی تیپ را بر عهده داشتند به عنوان قائم مقام تیپ ۱۸ الغدیر فعالیت می‌کردند.

جوکار در مورد شخصیت شهید فیض اردکانی تصریح کرد: ایشان یک انسان مخلص، فداکار، مومن و معتقد به آرمان‌ها بود و در همه صحنه‌ها حضوری فعال داشت. آنچه که خود بنده شاهد بودم ایشان چه در منطقه کردستان و چه در منطقه جنوب نقش هدایت نیرو‌ها و رزمندگان را در خط مقدم جبهه بر عهده داشتند.

وی افزود: شهید حسین فیض یک انسان خودساخته بود. بعد از دفاع مقدس هم ندیدم دنبال جایگاهی باشد. ایشان خیلی گمنام فعالیت می‌کرد.

نماینده سابق مردم یزد با بیان اینکه شهید فیض بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت عنوان کرد: به یاد دارم ایشان در اواخر جنگ و در شرایط سختی زخمی شدند که شاید اگر فداکاری بعضی از دوستان نبود پیکر ایشان نیز در خط مقدم باقی مانده بود، ولی با ایثار سایر همرزمان ایشان را به عقب آوردند. خود تحمل رنج و سختی‌هایی که ایشان تا امروز متحمل شدند و عمل جراحی‌های مختلفی که به خاطر مصدومیت‌های جنگ بر روی ایشان انجام شد الگویی برای سایرین بود.

جوکار گفت: شهید فیض در زندگی فردی و شخصی هم آنچه را که به دست می‌آورد غالباً به نیازمندان می‌بخشید. توجه ایشان بعد از دفاع مقدس به رزمندگانی که به نوعی مشکلی داشتند نیز قابل توجه است. شاید مراجعاتی که ایشان در طول روز پاسخ می‌دادند بیشتر همین مراجعات همرزمانشان و یا خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران بود.

وی بیان داشت: سردار فیض شخصیت بزرگی بود که این توفیق را داشت که بدون هیچ گونه توقعی در خدمت انقلاب و رزمندگان باشد. وی انسان با بصیرتی بود که همیشه توجه به امر ولایت در دستور کارش بود. مطیع امام (ره) و آرمان‌های ایشان بود. همچنین از آنجا که خود در یک خانواده روحانی بزرگ شده بود و با روحانیت مانوس بود این پیوند را همیشه برقرار نگاه داشت. شهید فیض به خوبی دشمن را می‌شناخت و بر اساس دشمن شناسی خود در راستای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی عمل می‌کرد.

وی تاکید کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس همیشه از ایشان به نیکی یاد می‌کنند چرا که وی یک فرمانده لایق، خودساخته و با تزکیه نفس بود که همراه و همگام با انقلاب و ولایت حرکت می‌کرد. فیض یک انسان بسیار ساده زیست بود که توجه به هم نوعان و هم رزمان خودش را سرلوحه رفتار خود قرار داده بود.
ارسال نظرات