مراسم تودیع و معارفه فرماندار دورود بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در سالن آمفی تئاتر کانون امام علی (ع)این شهرستان برگزارشد .
کد خبر: ۹۰۱۶۴۶۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از دورود،مسئولین شهرستان یک ربعی زودتر در سالن آمفی تئاتر کانون امام علی (ع)دورود حضور پیدا کرده وخبرنگاران شهرستان دورود نیزمنتظر شروع مراسم تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری دورود در راس ساعت 12 بودند،عقربه های ساعت از زمان تعیین شده هم گذشت.

جلسه با تاخیر50 دقیقه ای با حضور ،معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی ومدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری لرستان ،فرمانداراسبق وسرپرست جدید شهرستان دورود رسمیت پیدا کرد وبعد از قرائت قرآن جلسه آغازشد.

کار،ایثار و خدمت به عنوان مهمترین عبادت اجتماعی/ آمریکایی ها پایبند به تعهدات خود نیستند

حجت السلام و المسلمین رضا حقیان در مراسم تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری دورود در سخنانی ضمن محکوم کردن خروج دولت ترامپ از برجام، که عملا ،خارج از برجام بوده اند،اظهار کرد: اوج ظاهری سخنرانی ترامپ،یک جنگ روانی ،که تعبیرآمریکایی ها، دوشیدن برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان که این امر با تحریک صهیونیست ها انجام شد.

وی افزود:کشور ایران براساس گفتمان حضرت امام(ره) وانقلاب مامور به استقامت است و در سایه استقامت در 40 سال گذشته، بسیاری از تهدیدها در سخت ترین دوران ها تبدیل به فرصت کرده ایم، زیراشرایط کشور،در ابتدای انقلاب از حیث دفاعی و دیگر مسائل، شرایط مناسبی نبود،اما از حیث ایمانی در اوج بوده ایم.

امام جمعه دورود خاطر نشان کرد:تهدیدی از زبان رئیس جمهور آمریکا بیان شد که توسط مسئولین نظام ،دوستداران انقلاب در سراسر این کشور و در این شهرستان توسط شما مردم ، تبدیل به بهترین فرصت ها شده، جای هیچ گونه نگرانی ندارد و نخواهد داشت.

وی تاکید کرد:عملا آمریکایی ها پایبند به تعهدات خود نبودند،که نگران خروج آنها از برجام باشیم، برخی کشورهای دیگر تا حدودی پایبند به برجام بوده اند،اما آمریکایی ها،هیچ موقع پایبند به تعهدات خود نبوده اند، بنابراین با استعانت و ایمان ،برهمه توطئه ها غلبه می کنیم ودر سایه ایمان و با رهبری های حضرت امام (ره) آن تهدید های خاص را تبدیل به فرصت کرده ایم.

امام جمعه دورود تصریح کرد:سپاس نسبت به انسان هایی که در ابعاد مختلف در جامعه خدمات شایسته ای دارند، گاهی خدمات نسبت به یک گروه، جمعیت،سازمان، کشور و ملت و...است که به منظور تحقق عبادت اجتماعی باید تشکروقدر دانی صورت گیرد،ماشاءالله نعمتی فرماندار اسبق دورودخدمات شایسته ای داشته اند،حداقل 4 انتخابات در 2 مرحله در شهرستان برگزارشده که نمره بسیار خوبی در برگزاری این انتخاب ها داشته ایم.

وی ادامه داد:مردم فهیم شهرستان دورود در نبود ها،کمبودها ومشکلات مخصوصا،مشکل بیکاری در منطقه پای به پای مسئولین و نظام دویدن ،هستند و خواهندبودو همچنین فرماندار جدید دورود،علی کورانی فر فردی فرهیخته ،کاردان،با اصالت و..است،که نصیب شهرستان دورود شده است.

سال 97 مصادف با 40 مین سال پیروزی انقلاب اسلامی/غفلت نکردن از ظرفیت بانوان و استعداد جوانان دورودی

در این جلسه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه کانون امام علی (ع)شهرستان دورود حبیب الله خجسته پورضمن عذرخواهی بعلت تاخیر در شروع مراسم تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری دورود، بیان کرد:سال 97 مصادف با 40 مین سال پیروزی انقلاب اسلامی است،نباید گرامیداشت 40 مین سال را محدود به دهه فجر کنیم،زیرا کل سال 97 ارزشمند خواهد بود،امسال یکی از سال های است، که دعوای سیاسی و انتخاباتی نخواهیم داشت، در جهت ایجاد فضای شاد برای جوانان ،از این فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: شهرستان صنعتی و قشر کارگری دورود، مشکلات کارگری درحوزه های مختلف دارد،فرماندار جدید با تجربه در بحث رفع مشکلات کارگران شهرستان دورودکوشا باشد ،کما اینکه فرماندار جدید دورود، درشهرستان بروجرد توانسته، بخش زیادی از مشکلات کارگری شهرستان بروجرد را رفع کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان اظهارکرد:در دوران مسئولیت ماشاءالله نعمتی 4 انتخابات و به عبارتی 5 بار انتخابات درشهرستان دورودبرگزارشد ،که در کنار بحث سلامت انتخابات، امنیت انتخابات را هم داشته ایم،که از همه آحاد مردم که همکاری و همیاری داشته اند، تقدیر و تشکر می کنیم.

وی ادامه داد:حوادثی که در دیماه در سطح کشور و به طور خاص در شهر دورود رخ داد؛ زنگ خطر و هشداری برای همه بود،نیاز امروز امنیت پایدار و ارامش سیاسی است، امنیت مقطعی دردی را دوا نمی کند،با میدان دادن به احزاب سیاسی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ،سخنرانی و...،دیدگاه های مختلف در پشت تریبون ها و مراسمات گفته شود.

خجسته پور با بیان اینکه پایتخت طبیعت ایران دورود ظرفیت بسیار عظیمی در بحث طبیعی و گردشگری دارد،عنوان کرد:شهرستان دورود، قطعا لیاقت و شایستگی در مسیر توسعه بیشتر از آنچه هست را دارد وفرماندار جدید با کوله باری از تجربه خواهد توانست، ظرفیت گردشگری شهرستان دورود را بیش از پیش فعال کند،چرا که صنعت گردشگری در دنیا جلوتر از بسیاری از صنعت ها حرکت می کند و در جذب ارز و اعتبار و توسعه ممالک مختلف تاثیر گذار بوده است.

وی یادآور شد:علی کورانی فر با همکاری و تعامل با امام جمعه شهرستان ،نماینده دورود و ازنا،اعضای شورای تامین، ذی نفوذان سیاسی، امنیتی، اجتماعی ،بزرگان و ریش سفیدان شهر، اصحاب رسانه و خبرنگاران (که همواره به عنوان چشمان تیز بین عملکردها را رصد می کنند) و همچنین بهره مندی از ظرفیت استعدادهای جوانان دورودی (که در حوزه های مختلف که زبان زد عام و خاص است)،ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان ،که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان به فعالیت علی کورانی فر در معاون استانداری لرستان،فرمانداری شهرستان بروجردو... اشاره کرد و گفت:فرماندار جدید دورود شناخت خوبی ازآسیب ها، نقاط قوت وضعف شهرستان دورود دارد، که فرصت خوبی برای این شهرستان است.

با برنامه ریزی برای شهرستان دورود به وضع مطلوب خواهیم رسید

علی کورانی فر در مراسم تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری دورود با بیان اینکه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی فرصت کوتاهی برای خدمتگزاری به مردم است،بیان کرد: مسئولیت یا ناشی از حکم اداری یا رای مردم یا ناشی از رای و امضاء ولی فقیه است در همه قوا ،قوه مقننه،قضاییه ،مجریه که مسئولیت پذیرفته ایم، باید برای ارتقاء شئونات اقتصادی، اجتماعی، رفاه وامنیت مردم ،آرامش، آسایش و بهبود فضای کسب و کار،اقتصاد و معیشت مردم گام برداریم و تلاش کنیم.

وی افزود:فاصله وضع موجود شهرستان دورود و وضع مطلوب این شهرستان را باید با برنامه ریزی پر کنیم،بایداز وضع موجود به وضع مطلوب برسیم ،بدون برنامه ،کار کردن در تاریکی است.

سرپرست فرمانداری دورود خاطر نشان کرد: رسانه ها راجز شورای اداری هر، شهرستان میدانم که باید از توان رسانه ها کمک بگیریم،مسائل توسعه ای حالت صفر دارد همه چیز مهیا است، باید همه تلاش کنیم.

وی عنوان کرد:براساس مدل مدیریت مبتنی بر هدف باید به یک فهم مشترک برسیم و از ظرفیت دولت، کار آفرینان، سر مایه گذاران، نخبگان ،رسانه ها برای طراحی و اجراکمک بگیریم،پاسخ اعتماد استاندار لرستان را از طریق کسب رضایت مردم که همان رضایت خداوند است ،به مدد و توفیق الهی و عنایت امام عصر (عج) خواهم داد.

کورانی فر تاکید کرد: منویات مقام معظم رهبری(ره) ،برنامه و سیاست های خاص دولت گره گشایی، مشکلات مردم است،برای ار تقاءسطح معیشت مردم مسئولین باید تلاش کنند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایای از طرف ادارات،دانشگاه ها و...، ضمن تقدیر از زحمات ماشاءالله نعمتی فرماندار قبلی دورود علی کورانی فر به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد .

گزارش هانیه حقیقی
ارسال نظرات