احداث دومین مرکز نگهداری معلولین در بیجار

مدیرعامل مرکز نگهداری معلولین شهرستان بیجار گفت: دومین مرکز معلولین بیجار با هدف تفکیک دو رده سنی زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۱۸۵۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
مصطفی رضایی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از کردستان، ضمن اشاره به شروع فعالیت‌های این مرکز از دهه ۷۰ اظهار کرد: تاسیس این مرکز ابتدا در ساختمان قدیمی بهزیستی در سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۹۵ به ساختمان تازه احداث که زمین آن وقف شده نقل مکان داشته است.

وی افزود: زمین احداث ساختمان مرکز نگهداری معلولین وقفی بوده که برای احداث آن مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده که از این مقدار ۴۰۰ میلیون تومان کمک دولتی و بقیه هزینه ساخت آن از کمک‌های مردمی تامین شده است.

مدیرعامل مرکز توانبخشی و مراقبت معلولین ۲۲ بهمن بیجار تصریح کرد: در این مرکز حدود ۴۰ نفر معلول ذهنی، جسمی و حرکتی داریم که از سن ۲ تا ۶۵ سال در این مرکز تحت مراقبت قرار گرفته اند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: این مرکز دارای ۲ مجوز زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال است که در آینده برنامه‌ای داریم جهت احداث مرکز شماره ۲ برای تفکیک این دو رده سنی از یکدیگر که از مسئولین و مردم جهت احداث مرکز شماره ۲ تقاضای کمک و همیاری داریم.

رضایی افزود: هزینه این مرکز ۳۵ الی ۴۰ میلیون تومان در ماه است که دولت حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند و بقیه هزینه‌ها از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

وی با اشاره به تعداد پرسنل مرکز اظهار کرد: این مرکز حدود ۲۰ نفر پرنسل و تعدادی مددکار دارد که علاوه بر ۴۰ نفر معلول که در این مرکز نگهداری می‌شود حدود ۳۵۰ نفر معلول نیز در خانه هایشان توسط خانواده و با پیگیری و حمایت مددکار نگهداری می‌شوند.

مدیرعامل مرکز نگهداری معلولین ۲۲ بهمن در پایان سخنان خود یادآور شد: ما برای ملاقات مردمی محدودیت خاصی نداریم و به دلیل نظافت و استراحت مددجویان در ساعات بعد از ظهر، در ساعات صبح ملاقات مردمی صورت می‌گیرد، از حضور همشهریان برای دیدار با مددجویان هم استقبال می‌کنیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار