کارگاه آسیب های اجتماعی با موضوع تربیت فرزند توسط حوزه بسیج خواهران کوثر سه با سخنرانی خانم کریمی مشاور خانواده برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۴۶۸۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبر گزاری حوزه بسیج خواهران کوثر سه؛ در این کارگاه خانم کریمی برای مادران دانش آموزان دبستان علامه حلی با توجه به معضلات اجتماعی در عصر حاضر بیان داشت: از عوامل مهم انحرافات نوجوانان و جوانان بی‌توجهی والدین در تربیت مذهبی آنان است. والدین باید از همان دوران کودکی و متناسب با شرایط سنی کودک، به تربیت مذهبی آنان همت گمارند.

وی افزود: در خانواده‌های که مسایل مذهبی رعایت نمی‌شود و والدین نسبت به حجاب و نماز و... بی‌اعتنا هستند، طبعاً میزان آسیب‌پذیری و یا گرایش فرزندان به انحرافات اخلاقی ، افزایش می‌یابد. حتی اگر والدین خود به مسایل مذهبی پایبند باشند ولی در مورد فرزندان بی‌اعتنایی کنند و اهمیت و ضرورت نماز و حجاب را به آنان گوشزد نکنند، فرزندان علاقه‌ای به حجاب و نماز نخواهند داشت.

کریمی در ادامه اظهار داشت: همان‌گونه که بی‌اعتنایی والدین زمینه گرایش نوجوانان به انحرافات اخلاقی را افزایش می‌دهد، برخوردهای نسنجیده، منفی و نادرست آنان نیز باعث دلزدگی و دوری نوجوانان از مذهب می‌شود.

مشاور تربیتی تصریح کرد: اگر والدین در دوران کودکی فرزند بیش از اندازه سختگیری کند و او را به صورت غیرمنطقی و بدون مقدمه زمینه سازی مجبور به رعایت حجاب و اقامه نماز نماید و در صورت عدم رعایت آن، تنبیه کند، این موجب می‌شود که فرد نگرش منفی نسبت به نماز و حجاب پیدا نموده در دوران نوجوانی و جوانی که تا حدودی مستقل می‌شوند، از نماز و حجاب متنفر شود. در این‌گونه موارد نماز و حجاب با تنبیه و اعمال خشونت والدین تداعی می‌کند و موجب دوری فرد از مذهب می‌شود.

ارسال نظرات