فرمانده سپاه خلیل‌آباد با بیان اینکه بسیج سازندگی خلیل‌آباد بر مدار محرومیت‌زدایی قرار دارد، گفت: بیش از ۸۰ طرح اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۹۶ در خلیل‌آباد در زمینه‌های صنعتی و نیمه صنعتی و کشاورزی، دام، طیور، آبزیان و کارگاه‌های تولیدی نیز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۴۴۵۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
ابوالفضل فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با بیان اینکه در هفته پر خیر و برکت بسیج، بهره برداری از چند طرح اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی در شهرستان خلیل‌آباد صورت گرفت، اظهار داشت: در این راستا، ۲ طرح اقتصاد مقاومتی کارگاه تولید قارچ و همچنین صنایع تبدیلی بسته بندی کشمش در روستای جابوز و شهر خلیل‌آباد به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه خلیل‌آباد در سال جاری ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و همچنین توسعه و حمایت از کارگاه‌های و طرح‌های موجود را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبارات قرض الحسنه و عقود اسلامی در حال پرداخت می‌باشد.

فرمانده سپاه خلیل‌آباد همچنین از عملیات عمرانی ساخت منزل مسکونی خانواده نیازمند روستای جابوز توسط گروه جهادی شهدای جابوز و بسیجیان پایگاه‌های بسیج این روستا خبر داد و تصریح کرد: این طرح با حمایت مالی کمیته امداد حضرت امام (ره)، خیرین و فعالیت بسیجیان در گروه‌های جهادی در حال انجام است.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه خلیل‌آباد ساخت ۵ منزل مسکونی محرومان در سطح شهرستان را توسط گروه‌های جهادی در حال اجرا دارد.

فتوحی در ادامه از عملیات احیا و مرمت قنات جزرود واقع در ارتفاعات شمال خلیل‌آباد خبر داد و عنوان کرد: عملیات مرمت با هدف افزایش دبی آب قنات جزرود با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح احیا و مرمت قنوات کشاورزی با مشارکت آستان قدس رضوی و سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) از ابتدای سال جاری در سطح استان در حال انجام است، تشریح کرد: در شهرستان خلیل‌آباد احیای ۳ قنات جز رود، کاریزک و زیر سنگ صالحی با اعتبار مرمتی حدود ۱۵۰۰ میلیون ریال و با مشارکت مالکین قنات‌های کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی خلیل‌آباد بر مدار محرومیت‌زدایی قرار دارد، بیان کرد: ۱۰ طرح اشتغال زایی از ابتدای سال جاری با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال در زمینه‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان اشتغال و طرح‌های اقتصادی مقاومتی بسیار زیادی در بسیج سازندگی خلیل‌آباد اعلام آمادگی برای دریافت تسهیلات داشته اند، تأکید کرد: ۲۰ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه سه جانبه اشتغال در حال معرفی به بانک هستند.

فتوحی با بیان اینکه حدود ۷ میلیارد ریال تسهیلات ۱۶ درصد اشتغال به کمیسیون استانی معرفی شده اند که بعد از تائید به متقاضیان پرداخت خواهد شد، ابراز کرد: در مجموع بیش از ۳۰ میلیارد ریال پیش بینی پرداخت تسهیلات از سمت بسیج سازندگی خلیل‌آباد در راستای اجرای طرح‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ طرح اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۹۶ در خلیل‌آباد در زمینه‌های صنعتی و نیمه صنعتی و کشاورزی، دام، طیور، آبزیان و مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.
ارسال نظرات