امام جمعه اهل سنت سرخس تاکید کرد: شیعه و سنی به دور از اختلافات باید به فکر دفاع از قرآن و اسلام باشند.
کد خبر: ۸۹۵۲۵۷۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مولوی احمد پارسا در یادواره شهید اهل سنت روستای تام مختار سرخس، شهید نصراله نورزهی و شهدای مدافع حرم اهل سنت با بیان اینکه دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون از مکتب اسلام سیلی خورده اند، اظهار کرد: از ۱۴۰۰ سال پیش دشمنی دشمنان اسلام و کفار علیه ملت‌های اسلامی و مکتب اسلام ادامه داشته و دارد.
 
امام جمعه اهل سنت سرخس تاکید کرد: خدای متعال همیشه انسان‌های مخلص و خداشناسی را در مقابل جبهه کفر بر انگیخته که مدافعان حریم مکتب اسلام و مدافعان شریعت اسلام بوده اند.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های حضرت امام (ره) حکومت شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله را به زباله دان تاریخ انداخت، تصریح کرد: زمانی که اسلام وجود داشته باشد، شیعه و سنی قدرت پیدا می‌کنند و از طرفی اگر اسلام و قرآن تضعیف شد چیزی از شیعه و سنی باقی نمی‌ماند.
 
مولوی پارسا با تاکید بر اینکه خدای متعال بشریت را تقسیم کرد برای اینکه معرفت و شناسایی صورت گیرد، عنوان کرد: شیعه و سنی به دور از اختلافات باید به فکر دفاع از قرآن و اسلام باشند.
 
امام جمعه اهل سنت سرخس خاطرنشان کرد: مسلمانان همه یک امت واحد هستند، بنابراین محبت باید در میان آن‌ها شکل بگیرد.
 
وی ادامه داد: در طول تاریخ آن چیزی که موجب پیروزی امت اسلام شده، وحدت و همگرایی بوده است.
 
مولوی پارسا اظهار داشت: استکبار جهانی و صهیونیست غاصب با تهاجم‌هایی که امروز به کشور‌های اسلامی داشتند، خسارت‌های مالی و جانی زیادی دامن گیر خودشان شده است.
 
امام جمعه اهل سنت سرخس بیان کرد: امروز شعار انگلیسی «تفرقه بینداز و حکومت کن»، در راس توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل قرار دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه رهبری‌های و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی امروز رهبر معظم انقلاب وحدت بین امت اسلام است.
 
مولوی پارسا با بیان اینکه دشمنان ما با اصل اسلام دشمنی دارند، تاکید کرد: امروز پیروزی که در عراق و سوریه به وجود آمد بر اثر همین وحدت و مجاهدت‌های مدافعان حریم اسلام بود.
 
امام جمعه اهل سنت سرخس با تاکید بر اینکه «پایان داعش» مایه افتخار کل جهان اسلام شد، خاطرنشان کرد: تمامی مجاهدانی که در این پیروزی بزرگ نقش داشتند به خصوص سردار سلیمانی مایه فخر جهان اسلام هستند.
 
وی بیان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر جلوی داعش را در عراق و سوریه نمی‌گرفتیم، امروز باید در خیابان‌های مشهد و تهران با این گروه تکفیری می‌جنگیدیم.
 
مولوی پارسا عنوان کرد: امروز ملت ایران باید قدردان نعمت امنیت پایداری که جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های جانبازان و ایثارگران به دست آورده باشند.
ارسال نظرات