مشاور فرمانده سپاه امام رضا(ع) آزاد سازی ابوکمال را مایه فروکشیده شدن پرچم داعش و برافراشته شدن پرچم عزت اسلام دانست و گفت: اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی در منطقه باعث سرنگونی داعش شد.
کد خبر: ۸۹۵۰۹۹۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  همایش یاران آسمانی شب گذشته با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از رزمندگان بسیجی هشت سال دفاع مقدس در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج درگز برگزار شد.

در این همایش سردار حسینعلی یوسف علیزاده  ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه ربیع الاول، ماه شادی و سرور اهل بیت(ع)، تقارن آن با هفته بسیج را مایه خرسندی برشمرد و گفت: ما باید از تمامی توان خود برای هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن این ایام و نمایش اقتدار بسیج و قدر دانی از زحمات بسیجیان استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کرمانشاه، ویژگی انسان‌های بزرگ را دلسوزی و محبت نسبت به همدیگر دانست و گفت: هر جا صدای کمک خواهی و چاره جویی مظلومی بلند شود وظیفه آحاد ملت است که به کمک و یاری بشتابند و در این حادثه نیز بسیج با حضور خود به خوبی به وظیفه خدمت رسانی عمل کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بسیج فرمول عزتمند و مستقل زندگی کردن است، فرمول آزاد زندگی کردن و باج ندادن و در یک کلام فرمول مسلمان زندگی کردن است.

مشاور فرماندهی سپاه استان با تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه سردار رشید اسلام سردار قاسم سلیمانی و ارائه گزارش کتبی او به محضر مقام معظم رهبری، آزاد سازی ابوکمال را مایه فروکشیده شدن پرچم داعش و برافراشته شدن پرچم عزت اسلام دانست و گفت: در طی مدت ۶ سال حضور داعش در منطقه، جان‌های پاکی در این راه فدا شدند و زحمات ارزنده‌ای کشیده شد که سرانجام با اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی در منطقه باعث سرنگونی داعش شد.

یوسف علی زاده در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام در باب جهاد گفت: جهاد دری از در‌های بهشت است که این در را خداوند برای اولیا و یاران خاص خود باز میکند (إنّالجِهادَبابٌمِنأبْوابِالجَنّةِفَتَحَهُاللَّهُلِخاصَّةِأوْلیائهِ)، این‌ها همان کسانی هستند که جان‌های خود را در کف دست می‌گیرند و در هر میدان مجاهدت حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: این جهاد مقدس نه منحصر به دیروز است و نه امروز بلکه تا قیام قیامت ادامه دارد.

مشاور فرماندهی سپاه استان مهمترین جهاد را جهاد اکبر دانست و از آن به عنوان سخت‌ترین جهاد یاد کرد و گفت: همه ما انسان‌ها باید با خواهش‌های نفسانی و هوس‌های خود بجنگیم و این اسب سرکش را مهار کنیم.

یوسف علی زاده افزود: جهاد بعدی که پیش روی ماست جهاد با دشمن است، دشمنی که مقابل ما قرار گرفته است، دشمن اسلام و انقلاب و تروریست، این جهاد در جای جای جهان اسلام وجود دارد و پایانی هم برای آن نیست.

وی با اشاره به سرنگونی داعش گفت: اگرچه پرچم داعش سرنگون شده است، ولی عوامل داعشی هنوز هم افکار تروریستی و مخرب را در اذهان خود پرورش می‌دهند، جنگ همچنان ادامه دارد، آمریکا و تمام هم پیمانهایش همچون آل سعود، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها آتش زیر خاکستر هستند که باید با آن‌ها جهاد کرد.

سردار یوسف علی زاده به نوعی دیگر از جهاد هم اشاره کرد که به جهاد کبیر مشهور است و آن را جهادی بین جهاد اکبر و جهاد اصغر خواند و گفت: جهاد کبیر زمانی جلوه می‌نماید که دشمن سپر و کلاه خود را کنار گذاشته و روی به مذاکره و گفت و گو از راه دوستی می‌آورد.

یوسف علی زاده از ملزومات جهاد کبیر را عدم اطاعت از دشمن دانست و گفت: در مصاف با دشمن باید زیرک بود، نباید دشمن را به دوستی بگیریم و به او اعتماد کنیم، دشمن خیر ما را نمی‌خواهد چرا که اگر برای گفتگو هم آمده باشد باز هم به دنبال منافع خودش است و در تلاش است کاری را که نتوانسته با جنگ عملیاتی پیش ببرد با صلح خواهی ادامه دهد.

وی تشریح کرد: جهاد کبیر یک جهاد همه جانبه است و وظیفه ما در این راه این است که مراقب باشیم هر کجا دشمن قصد ورود و سیطره پیدا کردن بر ما را داشت همان جا در مقابلش بایستیم.

مشاور و دستیار فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه خاطرنشان کرد: جهاد کبیر حکم می‌کند اختیار زندگی خود را به دست افرادی که با دشمن صلح می‌کنند و افراد سست عنصری که با دشمن تعامل و همکاری دارند ندهیم چرا که انسان سست عنصر پشت میز مذاکره یا مرعوب دشمن می‌شود یا دچار طمع گشته و مجذوب می‌شود و مطمانا دشمن از این طریق خواسته اش را بر او تحمیل خواهد کرد.

سردار یوسف علیزاده در پایان گفت: امروز راه بسیج راه جهاد است، رزمندگان دیروز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مبارزه می‌کردید و امروز که جنگ حالت دیگری پیدا کرده است رزمندگان ما با حضور در جبهه‌های فرهنگی با بصیرت و آگاهی به مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازند.

خاطر نشان می‌شود در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به رزمندگان بسیجی حاضر در جلسه اهدا شد.
ارسال نظرات