امام جمعه بجستان گفت: در ابتدای شکل گیری سپاه آرمی که برای سپاه طراحی شد برگرفته شده بود از شعایر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی که امروز می‌بینم با ورود مجموعه بسیج به اکثر این عرصه‌ها روند رو به رشدی را شاهد بودیم. همچون که در جنگ و حضور بسیجیان در این میدان سرنوشت جنگ را رقم زد.
کد خبر: ۸۹۵۰۸۴۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین وحیدی بعداز ظهر امروز و همزمان با دومین روز از هفته بسیج در دیدار پاسداران و بسیجیان شهرستان بجستان در دفتر امام جمعه اظهار کرد: برخی کوچه‌های این شهر الگو است و این را تاریخچه کوچه‌ها می‌گوید؛ کوچه‌هایی که ۱۰ شهید در دل خود جای داده است و باید شاخص شود و مردم بهتر بشناسند.

امام جمعه بجستان به نقش آفرینی بسیج در صحنه‌های مختلف بعد از انقلاب پرداخت و تصریح کرد: عملکرد بسیج از بدو تاسیس آن بسیارمثبت بوده است و امام راحل نیز خود را بسیجی دانست و بسیج را قلب خود خطاب کرد و این نشانگر جایگاه و کار آمدی بسیج است.

وحیدی ادامه داد: بعد از انقلاب ارتش ایران کمی تضعیف شد، چون تعدادی از افسران آن فرار و تعدادی نیز از این مجموعه خارج شدند و همین باعث شد، برخی گرو‌های سیاسی به دنبال تخریب و تضعیف این نهاد بپردازند ولی شخص امام(ره) ارتش را از مردم می‌دانستند ومی‌خواستند باقی بماند و با وجود این بر آن شدند و سپاه را در کنار ارتش بوجود آوردند، وجود سپاه باعث شد تا کودتای احتمالی ارتش موقت را خنثی کند.

امام جمعه بجستان اذعان کرد: در ابتدای شکل‌گیری سپاه آرمی که برای سپاه طراحی شد برگرفته شده بود از شعایر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی که امروز میبینم با ورود مجموعه بسیج به اکثر این عرصه‌ها روند رو به رشدی را شاهد بودیم. همچون که در جنگ و حضور بسیجیان در این میدان سرنوشت جنگ را رقم زد.

وی عنوان کرد: بسیج به اقتضای زمان، مکان و نیاز جامعه، تکلیف و مسیر حرکتشان مشخص می‌شود در جنگ، بعد نظامی‌گری بسیج پرنگتر شد و پس از جنگ سازندگی و امروز در بعد اقتصادی و فرهنگی کار می‌کند هر چند از بعد‌های دیگر که سازندگی و حتی سیاسی است نباید غافل شود هر چند بسیج متشکل از نخبگانی هستند کار بلد و کار‌های خود را تا به امروز درست انجام داده اند و من بعد نیز در همین مسیر قدم برخواهند داشت.

وی ضمن تسلیت به مردم مظلوم و زجر کشیده استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: امروز الحمدالله همه پاسداران، بسیجی هستند و بسیج نیز ارتشی مردمی است، در موضوع زلزله کرمانشاه مقام معظم رهبری تاکید کردند و گفتند سپاه، ارتش و بسیج مشکل مردم را در مناطق زلزله زده حل کنند دقت داشته باشید به بیانات آقا و ساده از کنار این مطالب نگذرید و بیاید با خودتون بیاندیشید چرا آقا فقط شما‌ها را خطاب قرار داد در صورتی که وظیفه ارگان دیگر است تا این بحران را مدیریت کند.
ارسال نظرات