فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در هفت ماهه اول سال جاری یک هزار و 769 مورد ثبت ولادت در نهاوند داشتیم که نسبت به سال گذشته 6.7 کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۰۹
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

کاهش 6.7 درصدی واقعه ولادت در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، کریم حمیدوند در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند اظهار داشت: در هفت ماهه اول سال جاری یک هزار و 769 مورد ثبت ولادت در نهاوند داشتیم که نسبت به سال گذشته 6.7 کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ولادت در مرداد ماه بوده است، گفت: 937 مورد یعنی 53 درصد ولادت پسر بوده و 832 مورد یعنی47 درصد ولادت‌ها دختر بوده و 50.1 درصد ولادت ها در مناطق شهری و 49.9 درصد در نقاط روستایی بوده است.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: از ابتدای سال تاکنون 554 مورد در شهرستان نهاوند فوت کرده‌اند و با توجه به 601 مورد فوتی در همین بازده زمانی در شهرستان تاکنون 7.8 درصد کاهش فوتی در شهرستان رخ داده که از این میزان 53.4 درصد در مناطق شهری و 46.6 درصد در مناطق روستایی فوت کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز 2.5 نفر در شهرستان فوت می‌کنند، گفت: بیشترین علت فوتی‌ها بیماری های قلبی عروقی 44 درصد و بیماری‌های سرطانی 13 درصد بوده است.

حمیدوند یادآور شد: با میانگین پنج مورد ازدواج در شبانه روز در شهرستان در هفت ماه اول سال یک هزار و 153 مورد ازدواج در شهرستان ثبت شده که نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش ازدواج را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در همین مدت 261 مورد طلاق با افزایش 11.8 درصد صورت گرفته که کارشناسان مسائل اجتماعی ما این را به عنوان تحقیق مورد بررسی قرار دهند به خصوص با بررسی عوامل طلاق می توان برنامه هایی را برای کاهش آن به کار برد.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: ما صرفا آمارها را به صورت کاهش و افزایش داریم و در بخش‌هایی نیاز به تحلیل داریم و باید علت‌های هر بخش را بررسی کرد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات