عضو کارگروه اقتصادی مجمع عالی بسیج و رئیس اداره تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی تربت حیدریه گفت: امسال از محل اعتبارات مشاغل خانگی وزارتخانه، ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای ایجاد، تقویت و توسعه مشاغل خانگی تربت حیدریه اعتبار اختصاص داده شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۱۷
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی اکبر اسماعیل پناه ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال تربت حیدریه اظهار داشت: امسال یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان از محل منابع مشاغل خانگی به این شهرستان اختصاص یافته که به منظور شناسائی طرح‌های مزیت دار و معرفی متقاضیان به کارگروه، در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه معرفی طرح‌ها به بانک‌های عامل رفاه کارگران و کشاورزی آغاز شده و تاکنون ۳۴ طرح با اعتبار ۴۷۰ میلیون تومان شامل؛ ۱۰ طرح پشتیبان به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان و ۲۴ طرح مستقل به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان معرفی شده که دو طرح به مبلغ ۵۰ میلیون تومان نیز پرداخت شده و مابقی در حال تشکیل پرونده در بانک‌ها می‌باشند.
 
در ادامه این نشست تعداد ۵۴ طرح به مبلغ ۵۸۰ میلیون تومان شامل ۱۴ طرح پشتیبان به مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان و ۴۰ طرح مستقل به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید.
 
رئیس اداره تعاون تربت حیدریه گفت: سهمیه سال گذشته شهرستان از مجل اعتبارات مشاغل خانگی ۳۰۰ میلیون تومان بود که ۱۰۰ میلیون تومان آن در بانک ملت به مرحله پرداخت نرسید و بر همین اساس می‌توان گفت: منابع امسال نسبت به منابع قابل پرداخت پارسل نزدیک به ده برابر شده است.
 
وی بیان کرد: در هفت ماهه امسال تعداد ۴۸۳ دادخواست به هیات تشخیص واصل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۷ ٫ ۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 
اسماعیل پناه تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری حال حاضر را ۲۹۰ نفر عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ ٫ ۵ درصد کاهش داشته است.
 
وی گفت: در هفت ماهه نخست امسال به منظور بررسی چگونگی اجرای قانون کار و آیین نامه‌های مربوطه، توسط بازرسان کار این اداره تعداد ۶۷۰ مورد بازرسی ادواری و موردی از واحد‌های کارگری، انجام شده است.
 
در ادامه نشست کارگروه اشتغال معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار تربت حیدریه گفت: تمامی بانک‌هایی که ملزم به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شده اند، لازم است تا دوم آذر ماه امسال ضمن جذب طرح‌های معرفی شده از سوی دستگاه ها، میزان اعتبارات مربوطه خود را صفر کنند.
 
مهدی عباسپور افزود: تنها در صورت صفر شدن اعتبارات است که می‌توانیم مجددا به استان اعلام نیاز برای دریافت اعتبارات بیشتر داشته باشیم.
 
وی همچنین با بیان اینکه سهمیه ادارات فنی و حرفه‌ای و بهزیستی به دلیل نداشتن متقاضی به دیگر دستگاه‌ها اختصاص یابد، گفت: کمیته امداد باید تا ۱۵ ماه جاری متقاضیان خود را معرفی و در غیر این صورت سهمیه اش به دستگاه‌های دیگر تعلق خواهد گرفت.
ارسال نظرات