به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه زاوه صورت گرفت؛

بازسازی ورود کاروان اسرای کربلا به شام در شهرستان زاوه

ورود کاروان اسرای کربلا به شام در شهرستان زاوه به صورت نمادین بازسازی شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۰۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
هاشم نیک نهاد، مسئول معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه زاوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، حرکت نمادین اسرای کربلا و ورود خاندان اهل بیت (ع) به سرزمین شام و کاخ یزید لعنت الله علیه بازسازی گردید.

وی تصریح کرد: این مراسم در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین احیای فرهنگ نهضت غنی عاشورا در بین مردم و بسیجیان برگزار گردید که انشاءالله مقبول درگاه خداوند و شادی قلب ائمه اطهار (ع) واقع شود.

نیک نهاد در ادامه با بیان اینکه در این برنامه نمادین رفتار ظالمانه لشکر یزد به تصویر کشیده شد، افزود: در این حرکت علاوه بر خطبه خوانی نمادین حضرت زینب (س) در کاخ یزید و موضوع شهادت حضرت رقیه (س)، حرکت‌های ظالمانه لشکر یزید با اسرای کربلا در مسیر کوفه به شام اجرا شد.

مسئول معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه زاوه گفت: حرکت نمادین اسرای کربلا به سرزمین شام که با نقش آفرینی تعداد ۲۰ نفر از هنرمندان روستای زاوه و شهر دولت آباد با همکاری کانون مداحان و اداره آموزش و پرورش شهرستان زاوه از ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه سوم آبانماه از محل پارک معلم مقابل شهرداری دولت آباد به سمت چهارراه مرکزی آغاز و در ادامه برنامه نیز این مراسم در میدان نجفیه خاتمه پیدا نمود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار