فرمانده سپاه ناحیه کاشمر بیان داشت: روسای جمهور آمریکا فقط مجری سیاست‌های صهیونیسم هستند.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۷۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
سرهنگ پاسدار علیرضا سازگار در گفتوگوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص گستاخی‌های رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم پذیرش برجام اظهار داشت: حدیثی از امام سجاد (ع) داریم که فرمودند: «خداوند دشمنان ما (اهل بیت علیهم السلام) را از احمق‌ها آفریده است» که با توجه به این حدیث، رئیس جمهور آمریکا که معروف به ترامپ دیوانه است از نظر ما دیوانه نیست؛ چرا که فرد دیوانه به خودش هم ضربه میزند؛ بنابراین میتوان گفت: دونالد ترامپ احمق است.

فرمانده سپاه کاشمر گفت: ترامپ به آمریکا یا منافع سلطه طلبانه آمریکا ضربه نمیزند؛ اما شاهدیم که مدام به منافع کشور‌های دیگر ضربه میزند بنابراین نمیتوانیم بگوییم چنین فردی دیوانه است، بلکه بحث دیوانه بودن ترامپ را حزب جمهوری خواه آمریکا به عمد راه انداخته و سیاستشان اینگونه ایجاب میکرده است که مردم جهان چنین ذهنیتی از ترامپ داشته باشند.

وی افزود: سیاست آمریکا است که اگر رئیس جمهوری مثل اوباما سیاست لبخند داشت و به همین شیوه برجام را به ایران تحمیل کرد این بار باید رئیس جمهوری مانند ترامپ، به ظاهر دیوانه و پرخاشگر باشد و حرف‌های نسنجیده بگوید به طوری که مردم کشور‌های دیگر از او بترسند.

سازگار بیان داشت:، اما با توجه به اینکه ترامپ در جهت منافع سلطه طلبانهی کشور خودش گام برمیدارد میتوان گفت: دیوانه نیست؛ متأسفانه بعضی از سیاسیون ما میگویند، چون ترامپ دیوانه است با چنین فردی سازش و تعامل داشته باشیم؛ اما اینگونه نیست بلکه رئیس جمهور آمریکا در جهت حفظ منافع سلطه طلبانه کشور خودش عاقل است.

ضربه زدن به نظام اسلامی، نقطه اشتراک تمامی روسای جمهوری آمریکا

وی ادامه داد: تاکنون تمامی ریاست جمهور‌های آمریکا و تمامی احزاب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا در یک نکته مشترکند و آن ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هدف آمریکا این نیست که ما انرژی هست‌های نداشته باشیم، بلکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: مسألهی آن‌ها حقوق بشر و انرژی هست‌های نیست، بلکه مسأله آن‌ها جمهوری اسلامی است و به عبارتی بهانه‌های آن‌ها تا رسیدن به هدف نهایی تمام شدنی نیست و اگر امروز در مبحث انرژی هست‌های عقب نشینی داشته باشیم فردا حقوق بشر و روز بعد مسألهی موشک‌ها است که هم اکنون در تحریم‌های جدید بحث موشک‌ها را آوردند یعنی علاوه بر اینکه میخواهند برجام را در همان وضعیت خودش حفظ کنند، قصد دارند برجام‌های دیگری به ما تحمیل کنند.

فرمانده سپاه کاشمر ابراز کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برجام خسارت محض است؛ چراکه در دو سال گذشته که آمریکا شرکت‌های ما را تحریم کرد و یکی پس از دیگری تحریم‌های مختلفی علیه ما داشتند باید همان زمان طبق مصوبه شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی و بند‌های ۹ گانه مقام معظم رهبری از برجام برمیگشتیم، هر چند مذاکرهکنندگان ما زحمت کشیدند و تلاش کردند، ولی آنچه مد نظر مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام بود انجام ندادند، چون حداقل کار این بود که توافقات برجام را به صورت متناظر انجام میدادیم.

وی گفت: اگر ما غنیسازی اورانیوم را متوقف کردیم، آمریکایی‌ها هم باید تحریم‌های بانکی را برمی داشتند؛ اما اینگونه نبود و هر زمان که دلسوزان نظام انتقاد داشتند پاسخ درست و منطقی دریافت نمیکردند؛ در هر صورت ملت ما از صحبت‌های ترامپ و ترامپ‌ها هیچ نگرانی ندارد.

تهدیدات آمریکا خللی به اراده ملت ایران وارد نمی‌کند

سازگار تأکید کرد: ما از مقام معظم رهبری، ولی امر مسلیمن جهان اطاعت میکنیم؛ در خط ولایت هستیم و ملت ما تا زمانی که در خط ولایت باشد قطعا پیروز خواهد بود و این تهدید‌ها هیچگونه خللی در اراده مستحکم مردم ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد.

وی با بیان اینکه مستکبران تاریخ و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار از اینگونه توطئه‌ها علیه نظام ما داشته و دارند و آمریکای بدعهد قصد دارد که برجام دیگری را به ملت ما تحمیل کند، ابراز داشت: با وجود اینکه از برجام منفعتی ندیدیم، ملتی نیستیم که برجام را نقض کنیم؛ اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری چنانچه بخواهند برجام را پاره کنند ما آن را آتش میزنیم.

سیاست‌های آمریکا تحت تاثیر نظام سرمایه داری این کشور است

فرمانده سپاه کاشمر در ادامهی گفتوگو در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که مطرح کرد سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در حالی اعلام شده که از طرف آن‌ها به دقت مطالعه و بررسی شده است آیا این نشان از این نیست که قبل از امضاء توافقنامهی برجام توطئه‌هایی توسط آمریکا صورت گرفته که اکنون شاهد چنین وضعیتی هستیم؟ گفت: سیاست‌های آمریکا اینگونه نیست که شخصی به نام ترامپ بخواهد این سیاست‌ها را وضع کند؛ چراکه آن‌ها تحت تأثیر نظام سرمایهداری آمریکا هستند و به عبارتی حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بازیچهی سرمایهداران و کمپانی‌ها و کارخانهجات اسلحهسازی هستند و رؤسای جمهوری در آمریکا عروسک‌های خیمهشب بازی بیش نیستند که خواسته باشند خودشان از خودشان اراده داشته باشند، بنابراین سیاست‌ها قطعا برنامهریزی شده است.

وی با اشاره به توطئه‌های آمریکا در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران و در حال حاضر جنگ نرمی که علیه جمهوری اسلامی راه انداخته است، بیان کرد: آمریکا داعش را شکل داد و این مهم بر کسی پوشیده نیست، بنابراین تشکیل این گروه‌های تروریستی و سایر توطئه‌ها علیه مسلمانان جهان به صورت برنامهریزی مدون در آمریکا بوده است.

روسای جمهور آمریکا فقط مجری سیاست‌های صهیونیسم هستند

سازگار خاطرنشان کرد: رئیس جمهور‌های آمریکا فقط مجری هستند و اصل سیاست‌ها توسط صهیونیست‌هایی که در حزب حاکمهی آمریکا رسوخ پیدا کردند و توسط سرمایهداران صهیونیسم که ۹۹ درصد ثروت آمریکا را در دست دارند سازماندهی و برنامهریزی میشود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که برنامهریزی‌های مدونی شکل گرفته که هدفشان از پای درآوردن و خسته کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است و قطعا ملت و نظام ما با این سیاست‌ها همچون گذشته مبارزه و مقاومت خواهد کرد.

فرمانده سپاه کاشمر گفت: حتی در بحث اقتصاد مقاومتی هم اگر مسئولان ما به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش میکردند در این حوزه هم مانند صنایع نظامی شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی بودیم که امیدواریم در آینده به همت مسئولان و مردم شاهد رونق روز افزون اقتصاد کشورمان باشیم.

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه، ترامپ خلیج همیشه فارس را در سخنرانی خود، خلیج عربی عنوان کرد آن هم با وجود نقشه‌های بی شمار جهانی با نام خلیج فارس! آیا سیاستمدار‌های آمریکا با عنوان کردن خلیج عربی سیاست یا توطئهی جدیدی علیه ایران دنبال میکنند؟ بیان کرد: خلیج فارس، همیشه فارس خواهد ماند و رئیس جمهور آمریکا جهت خوشایند چند کشور عربی این سخنان را زده است و ضمن اینکه ما از دشمن جز این انتظار نداریم.

وی افزود: دشمنی آمریکا بیشتر آشکار میشود وقتی که وزیر اسبق خارجه آمریکا گفته بود ما باید ریشه ملت ایران را بسوزانیم و مسلم آن‌ها دنبال این مهم هستند و مابقی مسائل بهان‌های بیش نیست و آن‌ها اگر بتوانند ریشهی ملت ایران را خواهند سوزاند؛ اما همچون اجداد خود این آرزو را به گور خواهند برد و این عنوان خلیج عربی بیشتر بخاطر این است که ضدیت خودشان را علیه ما به کار ببرند ضمن اینکه در نقشه‌های قدیم و در تمام کتب معتبر جهانی، خلیج فارس همیشه به نام فارس بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح کردن این موضوع بیشتر به جهت منحرف کردن اذهان مردم از قضایای برجام است، گفت: این موضوعی نیست که ترامپ قصد داشته باشد با توجه به آن، سیاست‌های خاصی را پیش ببرد.

فرمانده سپاه کاشمر گفت: در هر صورت ما به نام‌ها و عنوان‌هایی که به نام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مربوط به ایران است حساسیت داریم و باید اعتراضات حقوقی خودمان را در مجامع بینالملل پیگیری کنیم؛ رئیس جمهور و رؤسای قوه مجریه، قضائیه و مقننه در همهی کشور‌ها به صورت رسمی موظف هستند این موارد را پیگیری و از حقوق مردم دفاع کنند.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا با این عملکرد، ضدیت خودشان را با اسلام بار دیگر به اثبات میرساند، خطاب به دستگاه دیپلماسی، اظهار کرد: وزارت امور خارجه و دیپلماسی جمهوری اسلامی از نظر حقوق بینالملل شکایت حقوقی را از این منظر به سازمان ملل و دادگاه لایحه در این خصوص داشته باشند.

سازگار اظهار کرد: در صحبت‌های ترامپ شنیده شد که قصد دارد سپاه پاسداران را در لیست تروریست‌ها قرار دهد همانطور که سردار جعفری با اقتدار بیان کردند چنانچه این موضوع به تصویب برسد ما هم آن‌ها را همسنگ داعش قرار خواهیم داد هر چند آمریکا خودش به وجود آورندهی داعش است و خود آمریکا تروریسم دولتی و کسی است که از رژیم کودک کش اسرائیل پلید در جهت کشتار مسلمانان پشتیبانی میکند و کشتار مردم مظلوم میانمار، یمن و سایر کشور‌های مسلمان از توطئه‌های آمریکا علیه اسلام و مسلمین است.

وی با تأکید به این مهم که آمریکا به قطع یقین تروریسم بینالمللی و دولتی است، بیان داشت: به فرمود:: هی امام خمینی (ره) اگر روزی دشمن از شما تعریف کرد بدانید که در کار شما خللی است و اگر عصبانی بود بدانید که کارتان را درست انجام دادید، بنابراین ما هم از اینکه آمریکا عصبانی است خوشحال هستیم و اطمینان بیشتری به صداقت و درستی کار خودمان پیدا میکنیم.

فرمانده سپاه کاشمر یادآور شد: ما سیاست حمایت از مظلومان سراسر جهان از جمله ملل مسلمان فلسطین، یمن، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، میانمار و سایر ملت‌های مظلوم دنیا را ادامه میدهیم و قطعا تحت لوا و پرچم مقام معظم رهبری و به فرماندهی ایشان با تمام استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار مبارزه میکنیم و در این مبارزه هم طبق وعدهی قرآن کریم به امید خدا پیروزی از آن ما است.
ارسال نظرات