راوی دفاع مقدس بابیان اینکه بکار نگرفتن جوانان در جنگ تحمیلی عامل شکست بنی‌صدر بود گفت: امروزه یک تفکری باعث عدم به‌کارگیری جوانان در پست‌های مختلف می‌شود چون جوانان اهل تعامل و تبادل نیستند.
کد خبر: ۸۹۳۲۷۲۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا دلبریان در یادواره شهدای شهر کندر و مراسم اربعین شهدای گمنام این شهر اظهار داشت: بانوان نقش بسیار مهمی در دفاع مقدس داشتند و امروز نیز به‌عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی محسوب می‌شوند.

وی بابیان اینکه تمام یادواره‌ها و مراسمات مذهبی و… برای رسیدن و بندگی به خدا برگزار می‌شود و شهدا پله‌هایی هستند که ما را به خدا نزدیک می‌کنند، خاطرنشان کرد: معنویت و دین‌داری و تذهیب نفس شهدا بود که آن‌ها را به این درجه والا رساند و یادواره شهدا برای نشان دادن راه شهدا است.

امروزه به نقش زنان در دفاع مقدس توجه نشده است

دلبریان با تأکید بر اینکه امروزه نقش زن در هشت سال دفاع مقدس موردتوجه قرار نگرفته است، تصریح کرد: اگر در جبهه رزمی دیروز خواهران در خط مقدم نبودند ولی صبر و تحمل مادران و بانوان باعث ایستادگی شهدا در جبهه‌ها می‌شد.

وی بابیان اینکه دشمن امروزه خانواده‌ها را هدف قرار داده است، اذعان کرد: شهدا در شرایط سخت آب و هوایی ایستادگی کردند و این روحیه ایستادگی را خانواده به شهدا دادند و مطمئناً خانواده در اسلام نقش به سزایی دارد.

قدرشناسی از شهدا، ادامه راه آن‌ها است

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با تأکید بر اینکه جنگ ما مقاومت در شرایط بسیار سخت بود، عنوان کرد: امروزه جنگ را به فراموشی سپرده‌اند، راه شهدا را نباید فراموش کنیم.

وی بابیان اینکه شهدا انسان‌های ویژه‌ای بودند که با تمرین و ممارست خود را به این درجه رساندند، تأکید کرد: نمک‌شناسی و قدرشناسی شهیدان این است که راه آن‌ها را ادامه دهیم و این راه ساده زیستی، دوری از تجمل‌گرایی و اطاعت محض از ولایت‌فقیه است.

دشمن تفکر معنوی جوانان ما را هدف گرفته است

دلبریان در ادامه با تأکید بر اینکه اگر شهدا و جوانان دیروز به جبهه‌ها نمی‌رفتند مطمئناً امروز از عراق، سوریه، افغانستان و … وضعیت به‌مراتب بدتری داشتیم، بیان کرد: امروزه بر همه ثابت شد که اگر جوانان به سوریه نمی‌رفتند دشمن در مرزهای ایران بود.

وی بابیان اینکه امروز دشمن تفکر جوانان ما را هدف قرار داده است، ابراز کرد: معنویت مردم و معجزات الهی در دفاع مقدس باعث پیروزی رزمندگان شد درصورتی‌که امکانات و تجهیزات دشمن بسیار بیشتر از ایران بود.

جوانانی نظیر شهید حججی فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس را در سوریه زنده کردند

این روای دفاع مقدس بابیان اینکه تمام عملیاتی که در زمان بنی‌صدر انجام گرفت شکست خورد چون به جوانان اعتماد نداشت، اظهار کرد: امروزه یک تفکری باعث عدم به‌کارگیری جوانان در پست‌های مختلف می‌شود چون جوانان آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز هستند و اهل تعامل و تبادل نیستند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ هشت‌ساله را جوانان پیش بردند، تصریح کرد: امروزه نیز جوانانی امسال شهید حججی ایران، اسلام، فرهنگ عاشورا و تاریخ هشت سال دفاع مقدس را در سوریه زنده کردند.

برخی خواص زمان جنگ با شلیک یک گلوله از کشور فرار کردند

دلبریان در ادامه بابیان اینکه فکر، ایمان، اعتقادات و باورهای الهی رزمندگان بود که آن‌ها را به جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس کشاند و در برابر دشمن ایستادگی کرد، گفت: دشمن با اسلحه و مهمات نتوانست مقابل جوانان ایرانی مقاومت کند و امروزه به دنبال این است که آرمان‌ها، ارزش‌ها و باورهای جوانان را با استفاده از فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها تضعیف کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه امروزه خواص جامعه جوانان را به بیراهه می‌برند جوانان باید راه شهدا را ادامه دهند، خاطرنشان کرد: برخی خواص کشورهای اروپایی و آمریکایی با تمام امکانات رها کردند و به جبهه‌ها رفتند و شهید شدند و برخی خواص با یک شلیک گلوله ترسیدند و به بهانه تحصیل به خارج از کشور رفتند و امروزه همان ترسوها مدعی ولایتمداری در کشور شده است

ارسال نظرات