وز گذشته نخستین مدرسه غیردولتی کودکان بازمانده از تحصیل کشور به همت انجمن حمایت از کودکان مستعد به تحصیل تبریز، در این شهر راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۹۳۰۲۶۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این مدرسه با ظرفیت 120 دانش آموز فعالیت خود را آغاز می کند و برنامه انجمن حمایت از کودکان مستعد راه اندازی مراکز پیش دبستانی در تمام نواحی پنج گانه آموزش و پرورش در شهرستان تبریز خواهد بود.
مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مستعد به تحصیل تبریز گفت: این مدرسه با هدف ثبت نام و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان فقیر، بدسرپرست و بی سرپرست راه اندازی می شود.
سعید جلالی با اظهار امیدواری از اینکه هیچ کودکی به دلایل مختلف از تحصیل باز نماند، گفت: این مدرسه با همت خیرین هم استانی خارج و داخل کشور برای اولین بار در ایران تاسیس شده است.
وی گفت: در فاز اول این طرح، تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقطع پیش دبستانی در این مرکز آموزش خواهند دید و در فازهای بعدی نیز دانش آموزان مقاطع ابتدایی تحت پوشش مدارس کودکان بازمانده از تحصیل قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان تبریز نیز گفت: جذب سرمایه های بخش خصوصی برای توسعه فضاهای آموزشی جزو سیاست های فعلی و مطلوب دولت است.
رحیم شهرتی فر با اشاره به اینکه سیاست دولت و اداره کل آموزش و پرورش استان جلوگیری از افزایش بیسوادی با شناسایی دانش آموزانی است که از نعمت تحصیل محرومند، افزود: وجود تعداد قابل توجه بیسوادان در تبریز غیرقابل تحمل و در شان این شهرستان نیست.
وی اظهارکرد: در این راستا معرفی مدارس غیرقابل استفاده به خیرین و بازسازی و احداث مدارس نو در مناطق محروم جزو اهداف آموزشی دولت است.

ارسال نظرات