در لبیک به ندای مقام معظم رهبری در دیدار امسال خود با شاعران، دومین شب شعر شور شیدایی در قالب پویش شعری «هزار تیر هجا» در کاشمر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۸۹۹۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این شب شعر که پنج‌شنبه شب به همت انجمن ادبی تاک کاشمر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و زیارتگاه شهید مدرس (ره) کاشمر در محل زیارتگاه امامزاده سیدحمزه (ع) برگزار شد شاعران برجسته‌ای از سراسر کشور همچون استاد علی محمد مؤدب، مدیرعامل مؤسسه شهرستان ادب و استاد سیدمحمد جواد شرافت حضور داشتند.

دبیر انجمن ادبی تاک کاشمر در حاشیه این شب شعر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شب شعر شور شیدایی یک شب شعر ملی است که هر ساله با حضور شاعرانی از سراسر کشور در کاشمر برگزار می‌شود و امسال دومین شب شعر شور شیدایی در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب با عنوان پویش شعری «هزار تیر هجا» در کاشمر برگزار شده است.

سعید تاج‌محمدی افزود: مقام معظم رهبری امسال در نیمه ماه مبارک رمضان و در دیدار با شاعران برجسته کشور از شاعران خواستند که در نقد جاهلیت مدرن و جاهلیت قبیله‌ای شعر هجو بگویند و همچنین در مورد مدافعان حرم فرمودند که این موضوع در خور سرودن هزار شعر است و لذا در لبیک به این خواسته رهبر انقلاب پویش شعری هزار تیر هجا فراخوان خود را از سراسر کشور آغاز کرد.

وی ادامه داد: تا کنون ۴۰۰ اثر به این پویش شعری رسیده است و ارسال شعر به این پویش همچنان ادامه دارد که در نهایت با کارشناسی و داوری آثار برگزیده انتخاب و تلاش خواهیم کرد تا زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه سال آینده آثار منتخب این پویش در قالب کتاب منتشر شده و به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم شود.

دبیر انجمن ادبی تاک کاشمر خاطرنشان کرد: شاعرانی که در این شب شعر در کاشمر حاضر شده‌اند تعدادی از همان شاعرانی هستند که اشعار خود را با موضوع مدافعان حرم، هجو جاهلیت مدرن و جاهلیت قبیله‌ای و پیروزی‌های جبهه مقاومت به پویش شعری هزار تیر هجا ارسال کرده‌اند ضمن اینکه بسیاری از اشعار مداحی‌های انقلابی کشور نیز توسط همین شاعران سروده می‌شود.

تاج‌محمدی اظهار داشت: شاعران شرکت کننده در دومین شب شعر شور شیدایی کاشمر از سراسر کشور از جمله قم، تهران، گیلان، خوزستان، اصفهان، مشهد، نیشابور و کاشمر حضور دارند ضمن اینکه در میان آنان چهره‌هایی همچون استاد علی‌محمد مؤدب مدیرعامل مؤسسه شهرستان ادب و استاد محمدجواد شرافت دبیر کنگره ملی اشراق حضور دارند.

شایان ذکر است در این شب شعر آقایان و خانم‌ها معصومه اسکندری، محسن رضوانی، رجایی، علی‌محمد مؤدب، سیدحواد میرصفی، المیرا شاهان، نیلوفر بختیاری، سیدمحمدجواد شرافت، میلاد حبیبی، سمانه خلف‌زاده، عاطفه جعفری، رضا یزدانی، رحیمه مهربان، افسانه سادات حسینی، ریحانه کاردانی، محمدرضا بازرگانی، معین اصغری و ملیحه سادات قاضی به قرائت آثار و اشعار خود در قالب‌های مختلف پرداختند.
ارسال نظرات