مسئول بسیج سازندگی ناحیه مشگین شهر گفت: صنایع غذایی و تبدیلی به عنوان صنایعی وابسته به محصولات کشاورزي از جمله مهمترین گروه‌هاي صنعتی است که می تواند در توسعه اقتصادي کشورها نقش کارآمد و موثری ایفاء کند.
کد خبر: ۸۹۱۸۲۸۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
سرهنگ پاسدار یوسف محمدیان مسئول بسیج سازندگی ناحیه مشگین شهر در کارگروه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اهمیت خشک کنی میوه جات در منطقه گفت: صنایع غذایی و تبدیلی به عنوان صنایعی وابسته به محصولات کشاورزي از جمله مهمترین گروه‌هاي صنعتی است که می تواند در توسعه اقتصادي کشورها نقش کارآمد و موثری ایفاء کند.



وی مهمترین دلایل ورود به این عرصه را جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی، ارزان بودن مواد خام محصولات کشاورزي و سرمایه گذاري کم برای اجرای این صنعت در منطقه عنوان کرد.



محمدیان گفت: ایجاد صنایع تبدیلی می تواند در افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزي تأثیر ویژه اي داشته و ارزش صادرات این بخش را نیز افزایش دهد و با توجه به اینکه ضایعات میوه بعد از برداشت محصول در این شهرستان زیاد بوده با ایجادکارخانجات صنایع تبدیلی تکمیلی و مدرن می توان ضایعات میوه را به کلی از طریق فرآوری حذف یا تا حدودی زیادی کاهش داد و در این راستا حمایت های لازم و جدی باید از طریق مسئولین ذیربط صورت گیرد.



وی با تشریح عرصه‌های دیگر اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: مسئولین مربوطه باید در این راستا همت کنند تا در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده اقدامات موثری صورت گیرد.



مسئول بسیج سازندگی ناحیه مشگین شهر با اشاره به کمبود آب در برخی مناطق شهرستان گفت: با تغییر الگوی کشت در تولید محصولات کشاورزی می‌توان به کشت محصولاتی همچون زعفران، پسته، گیاهان داروئی و سایر محصولاتی که نیاز آبی کمتر دارند روی آورند.



وی در پایان تاکید کرد: بالغ بر 95 کارشناس کشاورزی در طرح همگام با کشاورزی همکاری می‌کنند و هر کارشناس دو روستا را تحت پوشش خود دارد لذا با استفاده از این ظرفیت و با برگزاری دوره‌های آموزشی خشک کنی میوه جات می‌توان اهمیت، اهداف خشک کنی میوه جات و روشهای خشک کنی میوه جات به باغداران انتقال دهند.
ارسال نظرات