دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: در مدت برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، ۳۶ هزار نفر، تماشاچی اجرا‌ها بودند.
کد خبر: ۸۹۱۷۶۵۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فاتح باد پروا، در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، گفت: پس مراحل بازبینی آثار ۲۰ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر آیینی و ۵ اثر در بخش کودک و نوجوان به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان راه پیدا کردند.

وی ضمن اشاره به اینکه امسال بخش بین الملل به صورت ویژه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ۵۴ اثر در بخش بین الملل ارسال شد که از این میان شش کشور عراق، برزیل، آذربایجان، اوکراین، فرانسه، اسپانیا به جشنواره حضور پیدا کردند.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه در این دوره کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های نقد و بررسی قابل توجهی برگزار شده است، بیان کرد: در این دوره ۱۲۰ اثر در پارک‌ها، روستا‌ها و در کنار دریاچه زریوار برگزار شد و ۳۶ هزارنفر تماشاچی در این جشنواره از این اجرا‌ها بازدید کردند.

بادپروا در ادامه با تاکید بر این موضوع که امسال پوشش رسانه‌ای این جشنواره توسط خبرنگاران در سطح مطلوبی اجرا شده است، گفت: برای اولین بار رسانه‌های خارجی از کشور‌های چین، ایتالیا و ترکیه حضور داشتند تا این فستیوال در تمام جهان شناخته شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در حاشیه این جشنواره از دو کتاب تخصصی تئاتر هم رونمایی شد، بیان کرد: ما با برگزاری چنین رویدادهایی، خواهان توسعه شهر مریوان هستیم.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در پایان با اشاره به اینکه مردم، صاحب اصلی این جشنواره است، یادآور شد: مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص اعتبار برگزاری این جشنواره توجه ویژه‌ای داشته اند و امیدوارم این کمک‌ها در آینده نیز در خصوص تئاتر انجام شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات