با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، بازار فروش لوازم التحریر روز به روز داغ تر می شود و پیاده روهای شهر مملو از دانش آموزانی که به دنبال خرید هستند
کد خبر: ۸۹۱۶۱۰۴
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج ازسیستان و بلوچستان، با توجه به گذشت بیست روز از آخرین ماه تابستان و نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، پیاده رو‌های شهر مملو از دانش آموزانی شده است که به همراه والدین خود برای خرید لوازم مورد نیاز برای یک سال تحصیلی روانه بازار شده اند.
اگر این روز‌ها قدم در بازار بگذارید به خوبی در آستانه قرار گرفتن ماه مهر احساس می‌شود، فروشگاه‌های لباس، کیف و کفش و لوازم التحریر مملو از اجناس جدیدی شده اند که برخی بساط خود را نیز در پیاده رو‌ها پهن کرده اند و برای جلب توجه، مشتریانی را برای فروش لوازم به سمت خود می‌کشانند.

جای خالی اسطوره‌های ایرانی در بازار نوشت افزار
این روز‌ها دانش آموزان مشتریان و خریداران اصلی فروشگاه‌های بازار مدارس محسوب می‌شود که اکثرا به همراه مادران خود به دنبال دفاتر، مداد، مداد رنگی، پاک کن، مداد تراش، کیف و کفش و دیگر لوازم مورد نیاز هستند که از میان صد‌ها طرح و رنگ، نوشت افزار خود را انتخاب می‌کنند، اما آنچه در میان انبوهی از نوشت افزار به چشم می‌خورد جای خالی شخصیت ها، اسطوره‌های ایرانی و اسلامی است.
بر روی کیف‌های مدارس، دفتر، مداد‌ها و دیگر لوازم مدرسه‌ها شخصیت‌های کارتونی غربی‌ها با رنگ و لعاب چشم گیری طراحی شده است که کودکان را به سمت خود می‌کشانند که از میان قفسه‌های مملو از دفتر ها، مداد، پاکن و ... چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.


شخصیت‌های کارتون غربی ترویج دهنده خشونت هستند
یکی از مادران که برای خرید لوازم تحصیل فرزندانش به بازار رجوع کرده بود، به خبرنگار بسیج گفت: همانطور که مشاهده می‌کنید بر روی اکثر لوازم التحریر و کیف‌های مدارس شخصیت‌های کارتونی خارجی نقش بسته شده که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما سازگار نیست.
وی با بیان اینکه اکثر شخصیت‌های کارتونی خارجی ترویج دهنده خشونت هستند، افزود: بهتر است طراحان با طراحی و‌درج تصاویر شخصیت‌های بزرگ ایرانی، مشاهیر، شخصیت‌های تأثیر گذار هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای متناسب با روحیه کودکان و نقش‌های متفاوت، دانش آموزان اکنون را سازندگان ایران در آینده هستند، آشنا کنند.


اجناس ایرانی دارای کیفیت بهتر و قیمت کمتر
این شهروند سراوانی ضمن ابراز ناراحتی از درج تصاویر شخصیت‌های خارجی بر روی نوشت افزار‌ها در جامعه اسلامی، خاطر نشان کرد: کم فروغی تصاویر اسطوره‌های ایرانی که بی شمار هستند، در این میان به وضوح دیده می‌شود.
وی اظهار داشت: هنگامیکه که بازار مملو از تصاویر شخصیت‌های خارجی می‌باشد، مجبور هستیم چنین لوازمی را که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ناسازگارند را خریداری کنیم.
این شهروند سراوانی ادامه داد: اکثر لوازم التحریری که در بازار به فروش می‌رسد بی کیفیت و چینی هستند که گا‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود لذا امید می‌رود خانواده اجناس ایرانی که دارای قیمت کمتر و کیفیت بهتری هستند را خریداری کنند تا هم به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و هم از تولید داخلی حمایت کرده باشند.
ارسال نظرات