رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمدمشارکت عمومِ مردم برای تداوم امنیت در استان را ضروری عنوان کرد
کد خبر: ۸۹۱۵۵۷۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
رئیس کل دادگستری استان در همایش آزادی جرائم غیرعمدلزوم مشارکت عمومی برای تداوم امنیت در استان استان با اشاره به حوادث اخیر گچساران و شهادت مامور پلیس آگاهی نیروی انتظامی این شهرستان گفت: در صورت لزوم و نیاز شخصا در عملیات دستگیری قاتل مسلح فراری شرکت خواهم کرد.
حجت الاسلام مزارعی بیکاری را از دلایل افزایش جمعیت بزهکاران و زندان‌ها عنوان کردو افزود: مسئولان باید با ایجاد اشتغال پایدار ازآسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.
وی اضافه کرد: کمک خیران برای کمک به رهایی زندانیان جرایم غیر عمد در استان لبخند را بر لبان کودکانی که منتظر پدرانشان هستند می‌نشانند.
مزارعی ادامه داد: مسئولان و متولیان حوزه فرهنگی و اقتصادی نیز باید برای رفع بیکاری در جامعه چاره اندیشی کنند چرا که بخش عمده جرایم غیر عمد ناشی از بیکاری است.
رئیس کل دادگستری استان همچنین از صدا وسیمای استان به دلیل پیشتاز بودن در بحث فرهنگی قدردانی کرد.
مدیرکل زندان‌های استان هم در این همایش بابیان اینکه آزادی ۴۳ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد فراهم شد گفت: بدهی این زندانیان ۴۷۰ میلیون تومان بوده که از محل کمک‌های ستاد دیه و همچنین فراخوان برنامه ماه عسل و خیران فراهم شده است.
جمیاری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۳ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان آزاد شده اند افزود: بیش از دو و نیم میلیارد تومان بدهی این زندانیان بود که بخشی از این مبلغ توسط خیران اهدا شد.
وی ادامه داد: ۴۰۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان نیازمند کمک‌های خیران هستند که دوباره به زندگی برمی گردند.
ارسال نظرات