بعضی ها گستاخانه با اینکه متخلف هستند، دست به سوی مردم و آمرین به معروف دراز ‌می کنند که دستگاه های انتظامی موظفند در مسئله امر به معروف پشتیبانی لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۱۵۳۱۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام و المسلمین تسخیری در مراسم هفتگی هیات رزمندگان اسلام رامسر ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و عید غدیر خم، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: دلیل حادثه محرم، فراموشی یک اصل مهم بود و آن، فراموشی غدیر و اصل امامت بود که حضرت محمد(ص) حضرت علی(ع) را به عنوان امام مسلمین معرفی کرد.

وی وظیفه امام را هدایت مردم به سوی خدا دانست و با بیان اینکه امام جانشین رسول خدا (ص) است و سرپیچی از حکم امام(ع)، سرپیچی از حکم‌ خدا محسوب می شود ابراز داشت: غدیر خم و معرفی حضرت امیرالمومنین (ع) روز تداوم حقیقت دین اسلام است و الحمدلله بعد از پیروزی انقلاب به مسئله غدیر به خوبی پرداخته شد.


حجت الاسلام تسخیری در ادامه سخنان خود به مسئله امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما اکنون در جامعه گرفتار آن هستیم، مسئله فراموشی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با استناد به روایتی از امام محمد باقر (ع)، امر به معروف و نهی از منکر را دو خُلق الهی نام برد و اشاره کرد: متاسفانه این دو خُلق مهم الهی در جامعه ما رها شده است.

وی با اشاره به آیه ۷۸ و ۷۹ سوره مائده‌ بیان داشت: خدا می فرماید کافران بنی اسرائیل از زبان حضرت داود(ع) و حضرت عیسی(ع) نفرین شدند و دلیل آن گناه و تجاوز بود و آنها یکدیگر را به خاطر کارهای زشت نهی نمی کردند که مورد نفرین قرار گرفتند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه بعضی ها وقتی بحث امر به معروف و نهی از منکر مطرح می شود، بحث دیوار کشی در خیابان ها را مطرح می نمایند در حالی که اجرای این دو فریضه اجرای حکم الهی است، تصریح کرد: این افراد به گونه ای وانمود کرده اند که اگر کسی بخواهد فردی را از منکری نهی کند، یعنی جنگ و درگیری ایجاد کرده است ولی وقتی در جامعه به بهانه آزادی، بی بند و باری راه می افتد، هیچ کسی حرفی نمی زند.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بد حجابی خلاصه نمی شود و این امر یک بخشی از آن است تصریح کرد: برخی طوری رفتار کردند که اگر کسی دست به بیت المال می زند ولی چون وابسته به فلان جریان و گروه است، نباید به او حرفی زده شود.

وی قلمروی امر به معروف و نهی از منکر از نگاه رهبر معظم انقلاب را در محیط خانه، اداره و جامعه و... دانست و با بیان اینکه مهم ترین قلمرو، در حوزه ی مسئولین نظام است گفت: باید برخورد با این امر جدی تر باشد و رهبر انقلاب می فرمایند قوه مقننه و مجریه، دستگاه های نظامی و انتظامی موظفند در مسئله امر به معروف پشتیبانی لازم را داشته باشند.

مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر، حیات جامعه اسلامی را به ادامه امر به معروف و نهی از منکر مرتبط دانست و ضمن بیان اینکه اگر این امر تعطیل شود عمر اسلام به سر می رسد گفت: امام حسین (ع) می فرماید که من برای احیای احکام جدّم حضرت محمد(ص) قیام کردم.

وی در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری برای تذکر لسانی اشاره نمود و ضمن بیان تعریف جامعه اسلامی در مسئله امر به معروف یَدی گفت: آن کسی که در مورد امر به معروف فیزیکی ماموریت دارد حاکمیت است و مردم اجازه برخورد ندارند اما بعضی ها نباید گستاخ و جسور شوند که با اینکه تخلف می کنند، دست به سوی مردم و آمرین به معروف دراز کنند و قانون و به ویژه دستگاه قضا بایدبا شدت با افراد متخلف برخورد کند.

حجت الاسلام تسخیری در پایان گفت: اگر امر به معروف شکل نگیرد، نماز، حج و جهاد تعطیل می شود و همه باید در این اصل مهم پیش قدم باشند.

ارسال نظرات