با حضور اقشار مختلف مردم یادواره سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه و شهدای کرخه نور در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۳۴۰۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید غدیر خم، با حضور اقشار مختلف مردم یادواره سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه و شهدای کرخه نور در این شهرستان برگزار شد.

این یادواره ماه همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادت سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه و همزرمانش شهید سید طاهر موسوی و شهید محمود احمدی‌نبی برگزار شد و مردم خوزستان یاد و خاطره شهدای کرخه نور را گرامی داشتند.

در یادواره سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه و شهدای کرخه نور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان سلحشور و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

حضور پرشور جوانان در تکریم شهدا

حضور پرشور جوانان و نوجوانان حمیدیه نیز زینت‌بخش یادواره سردار کرخه نور بود که برای گرامیداشت سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه و شهدای کرخه نور در مسجد جامع الهدی حمیدیه حضور یافتند.

محمدجعفر فلسفی، رئیس شورای شهر اهواز و حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی امام جمعه حمیدیه نیز در یادواره سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه و شهدای کرخه نور حضور یافتند و یاد شهدا را گرامی داشتند.

در این برنامه یاد و خاطره سردار سرلشکر علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) نیز گرامی داشته شد و مردم حمیدیه به این دلیرمرد عرب خوزستانی ادای احترام کردند.

در این یادواره مهدی طرف، فرمانده سپاه امام رضا(ع) حمیدیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: عشق و ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در میان مردم ولایتمدار حمیدیه موج می‌زند.

قرائت اشعار حماسی در وصف مردم حمیدیه

در ادامه علی صالحی از شاعران غرب زبان خوزستان اشعاری را در وصف حماسه‌های مردم سلحشور حمیدیه و سردار شهید مجید سیلاوی قرائت کرد که با استقبال حاضران مواجه شد.

همچنین جوان حمیدیه‌ای و شاعر عرب زبان خوزستانی مرتضی بیت‌سیاح نیز در یادواره سردار شهید مجید سیلاوی و دیگر شهدای کرخه نور به قرائت اشعار حماسی خود پرداخت.

آیت‌الله سید عبدالصاحب موسوی، از علمای خوزستان نیز در یادواره سردار شهید مجید سیلاوی حضور یافت و در سخنانی خطاب به مسئولان گفت: به مردم خدمت کنید زیرا بهترین کار گره‌گشایی از کار آنها است. مردم ما به ویژه اهالی حماسه‌ساز حمیدیه در دوران هشت سال دفاع مقدس هم در خط مقدم دفاع بودند و هم پذیرای رزمندگان اسلام از نقاط مختلف کشور، که به آنها به نحو شایسته خدمت کردند.

موسوی تصریح کرد: اگر مسئولان می‌خواهند به امام حسین(ع) خدمت کنند باید حوائج کسی را که به آنها مراجعه می‌کند را برطرف سازند زیرا حضرت سیدالشهدا(ع) نیز به این مسئله تاکید داشتند. همه ما باید اهداف شهدا که خدمت به مردم بود را الگو و هدف خود قرار دهیم زیرا فلسفه به وجود آمدن جمهوری اسلامی نیز خدمت به مردم فقیر و مستضعف است.

موسوی بیان کرد: گاهی مردم به ادارات مختلف مراجعه می‌کنند تا مشکلاتشان برطرف شود ولی مسئول اداره در پاسخ می‌گوید که مشکل خودت هست و باید آن را خودت حل کنی، این حرف در اسلام و جمهوری اسلامی جایی ندارد.

در حاشیه این برنامه سید‌صاحب سید‌نور، سخنگوی ستاد بزرگداشت حماسه 9 مهر ماه سال 1359  اظهار داشت: یادواره سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه و شهدای کرخه نور با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، رزمندگان اسلام، ایثارگران و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس در حمیدیه برگزار برگزار شد.

وی افزود: مردم حمیدیه با حضور در یادواره سردار شهید مجید سیلاوی و شهدای کرخه نور در مسجد جامع‌ الهدی حمیدیه بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند و بر ادامه دادن راه شهدا تاکید کردند.

سخنگوی ستاد بزرگداشت حماسه 9 مهر ماه سال 1359 تصریح کرد: از همه عزیزانی که در یادواره سردار کرخه نور حضور یافتند به ویژه خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان دفاع مقدس و آیت‌الله سید عبدالصاحب موسوی تقدیر می‌کنیم.

ارسال نظرات