ابوالقاسم عباسي معاون توسعه ورزش و قهرماني حرفه‌اي مازندران : مازندران 38 درصد ازمدال‌هاي کشور را به خود اختصاص داده است و از 163 ورزشکار در المپيک 13 ورزشکار در اين بين مازندراني بودند.
کد خبر: ۸۹۱۳۲۶۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه گلوگاه، ابوالقاسم عباسی معاون توسعه ورزش و قهرمانی حرفه‌ای استان مازندران در گفتگویی گفت : به مناسب‌های مختلف اعم از هفته دولت و هفته دفاع مقدس که مسابقات مختلف در شهرستانهای مازندران برگزار می‌شود، ازجمله جام شهدای شهرستان گلوگاه که  با حضور ۱۰ تیم و کشتی گیران از استان‌های مازندران (بابل، قائم شهر، جویبارو بهشهر) و گلستان (بندرگز، گرگان، نوکنده) به میزبانی دو تیم از شهرستان گلوگاه در حال رقابت هستند، مسابقات با کیفیت بالایی در حال برگزاری است و همچنین با کوشش تمام مردم گلوگاه و مسئولین برای برگزاری این مسابقات قابل تحصین است .

وی از مسابقات المپیک  ۲۰۲۰ توکیو-ژاپن خبرداد و گفت: این گونه مسابقات زمینه ساز برای جوانان مازندرانی برای شرکت در جام ۲۰۱۸ جاکارتا که حدود ۱۱ ماه دیگر آغاز می‌شود.

وی گفت : در جام شهد هاشمی‌نژاد شهرستان بهشهر همه ساله در حال برگزاری است، که مازندران در سطح کشور در بحث کشتی زبان زد می‌باشد .

معاون توسعه ورزش و قهرمانی حرفه‌ایی استان مازندران بیان کرد : در سال ۹۵مازندران ۴۱۱ مدال در طول یک سال بدست آورد و هچنین در المپیک سال گذشته نیز ۳ مدال که حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم مدال طلا، کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵کیلوگرم مدال نقره و حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم مدال برنز را کسب کرد و برای نخستین بار در تاریخ برگزاری رویداد المپیک به مقام نایب قهرمانی رسید.

عباسی اذعان کرد : مازندران ۳۸ درصد ازمدال‌های کشور را به خود اختصاص داده است  و از ۱۶۳ ورزشکار در المپیک  ۱۳ ورزشکار در این بین مازندرانی بودند و همچنین ۲ مربی در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ حضور داشتند  و ۸ ورزشکار نیز در پارالمپیک حضور داشتند که ۳ مدال طلای والیبال نشسته و ۲مدال نقره‌ی فوتبال ۷ نفره که جای بسیار خوشحالی و خوشنودی است .

وی افزود: در سال جاری نیز ورزشکاران مازندرانی تقریبا ۱۸۹ مدال در عرصه‌های مختلف کسب کرده‌اند. ورزشکاران مازندرانی، ۲۷ رشته مدال ‌آوری در سطح المپیک را دارند.

معاون توسعه ورزش و قهرمانی حرفه‌ای استان مازندران در پایان گفت : برای مسابقات جاکارتا اندونزی حدود ۱۹۰ ورزشکار معرفی شده‌اند که امسال امیدواریم از این بین بیش از ۳۰ ورزشکار اعزام به مسابقات جاکارتا اندونزی بروند و باعثت افتخار ما مازندرانی‌ها شوند

ارسال نظرات