مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردل گفت: هدف از قربانی کردن درروز عید قربان ، قربانی کردن نفس اماره وافزایش تقوا ونزدیک شدن به خداوندمی باشد.
کد خبر: ۸۹۱۱۹۹۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال وبختیاری ؛ حجت الاسلام مسلم رضایی بیان داشت: راز عبادت رسیدن به قبولی طولی عبادت است، مثلا طهارت شرط عرضی است اما برای رسیدن به راز عبادت باید پرهیزگار بود وشرط قبول طولی نماز تقوا است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردل، پیرامون حکمت قربانی عنوان کرد: حکمت قربانی قرب ونزدیک شدن به خداوند است که اگر عمل بر پایه تقوا باشد این نزدیک شدن حاصل می شود.همانطور که قرآن کریم می فرمایند: "هرگزنه گوشتهای آنها ونه خونهایشان به خدا نخواهد رسید، ولی این تقوای شماست که به او می رسد".

وی افزود: هدف از قربانی در عید قربان یاد خدا ویاد آوری همه نعمتها از جمله دام های حلال است وقربانی با یاد خداوند حلیت پیدا می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردل در ادامه با اشاره به اعمال عید قربان خاطر نشان کرد: غسل کردن، نماز عید، دعای چهل وهشتم صحیفه سجاد، دعای ندبه، قربانی کردن، تکبیر گفتن، از اعمال این روز می باشد.

ارسال نظرات