همزمان با ایام ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، نخستین سوگواره عاشورایی ارس در حوزه شعر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۱۱۷۵۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مدیر فرهنگی هنری این سازمان گفت: در روزهای آینده با انتشار فراخوان دریافت آثار این سوگواره آغاز بکار کرده و پس از انجام فرایند داوری و انتخاب آثار برتر اختتامیه آن در ماه محرم برگزار می شود.
ابراهیم نصیری افزود: این سوگواره در سطح آذربایجان شرقی و مناطق آزاد کشور طراحی شده و در مهرماه سالجاری ارس میزبان جمعی از شعرای بنام مناطق آزاد و کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: این سوگواره در دو بخش عاشوایی و بخش ویژه برگزار می شود و بخش ویژه به موضوع عاشورا و فرهنگ شهادت و ایثار در حماسه مدافعان حرم اختصاص یافته است.
نصیری گفت: منطقه آزاد ارس که شهرستان های جلفا و خداآفرین را شامل می شود همواره شعرا و هنرمندان برجسته ای را پرورش داشته و یکی از زمینه های هنری بسیار فعال در این منطقه ادبیات و شعر بوده و برگزاری سوگواره شعر عاشورایی زمینه لازم را برای ظهور و بروز استعدادهای جوان را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.
وی ادامه داد :علاقه و عشق مردم آذربایجان به امام حسین(ع) در طول تاریخ زبانزد بوده و در تاریخ انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت انسان هایی وارسته و رهرو امام حسین(ع) تربیت کرده است.
ابراهیم نصیری اضافه کرد: منطقه ارس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مرزنشینان غیور این خطه صدها شهید در جنگ تحمیلی تقدیم کشور و انقلاب کردند.

ارسال نظرات