رئیس اداره آموزش استثنایی مازندران گفت: 6هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مازندران تحصیل می کنند.
کد خبر: ۸۹۱۰۸۰۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شمس اله حسینی در آیین كلنگ زنی مركز اختلالات یادگیری نوشهر كه توسط یك خیر نیكوكار هدیه شد با اشاره به این عمل نیكوكارانه اظهار كرد: اقدامات خیرین در ساخت مدرسه و به خصوص چنین مراكزی كه با دانش آموزان و كودكان با نیازهای ویژه در ارتباط است قابل تقدیر است.

وی به شمه‌ای از وضعیت آموزش و پرورش استثنایی مازندران اشاره کرد و گفت: حدود 6 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مازندران وجود دارد كه از این مجموع دو هزار و 814 دانش آموز خاص استثنایی در 52 مدرسه سطح استان در حال یادگیری هستند؛ دو هزار دانش آموز دارای مشكلات خفیف تر بوده كه در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند، مابقی دانش آموزان دارای مشكلات یادگیری هستند که در 27 مدرسه ویژه یادگیری استان مشغول می باشند.

رئیس اداره آموزش استثنایی مازندران با بیان اینكه دانش آموزان با نیازهای ویژه دارای قابلیت های بسیار هستند، افزود: سال گذشته 168 نفر از این دانش آموزان در جشنواره های مختلف كشوری به رقابت پرداختند كه 137 نفر آنان مقام اول تا سوم كسب كردند و یكصد نفر آنها تنها رتبه نخست كشور را در رشته های مختلف فرهنگی هنری ورزشی كسب كردند كه نشان دهنده قابلیت آنها است.

حسینی با اشاره به اینكه معلولیت محدودیت نیست بلكه مشكل جامعه است تصریح كرد:زمانی كه در سطح جامعه برای عبور و مرور مناسب سازی نمی شود و مبلمان شهری نیز دارای مشكل است این مشكل جامعه است كه باید برطرف كند.

وی تاكید كرد: اعضای شورای شهر و شهردار باید به این نكات توجه كنند و برای آن برنامه ریزی كنند كه در زمینه مبلمان شهری به گونه ای طراحی صورت گیرد برای عبور و مرور افراد معلول مشكلی نباشد.

این مسئول خاطر نشان كرد: اگر معلمان مدارس استثنایی ویژه هستند به طور حتم خیرین این حوزه نیز استثنایی هستند كه چنین اقدام خدا پسندانه ای انجام می دهند.

حسینی تصریح كرد: مركز اختلالات یادگیری یكی از نیازهای ضروری شهرستان بود كه با راه اندازی آن بخش زیادی از مشكلات این حوزه برطرف می شود.

ارسال نظرات