به منظور آشنایی اصحاب رسانه با ساختار صنعت برق و تاسیسات آن ، نشست آموزشی در سالن جلسات شرکت برق منطقه ای سمنان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۱۰۶۱۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، دکتر میثم همتی از کارکنان شرکت برق منطقه ای سمنان با تاکید بر ضرورت نیاز جوامع امروزی به انرژی الکتریکی گفت : با توجه به پراکندگی جغرافیایی در منابع انرژی و نیروگاه ها و دوری محل مصرف و پراکندگی آن ، انتقال انرژی الکتریکی از طریق خطوط انتقال به انجام می رسد. همچنین به دلیل محدودیت های فنی در تولید ولتاژ و جریان الکتریکی و وجود مصارف متنوع نیازمند ترانسفورماتور های تبدیل ولتاژ می باشد.

همتی با بیان سطوح مختلف ولتاژ انرژی الکتریکی اظهار داشت : سطوح ولتاژی 400 کیلوولت و 230 و 63 کیلولت در حیطه فعالیت های شرکت برق منطقه ای بوده و ولتاژ20 کیلوولت و پائین تر از آن جهت مصارف خانگی و عمومی و صنعتی در محدوده فعالیت های شرکت توزیع نیروی برق می باشد.

مدرس این دوره در ادامه ، مطالبی در خصوص انواع خطوط انتقال ، برج های انتقال ، ترانسفورماتورها ، پستهای انتقال و سطوح ولتاژ استاندارد شبکه برق ، اجزاء تشکیل دهنده پستهای انتقال ،کلیدهای هوایی بیان داشت .

تشریح ساختار اداری و سازمانی وزارت نیرو ، بخش ها و شرکت های وابسته مجموعه این وزارت از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست آموزشی ارائه گردید و در پایان به سئوالات مطروحه ، پاسخ داده شد.

ارسال نظرات