نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه شهدا خالصین درگاه خداوندند گفت:شهیدان رجایی و باهنر افتخار استان کرمان بوده و هستند.
کد خبر: ۸۹۱۰۵۱۱
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ در مراسم گر امیداشت یاد و خاطره شهدای دولت در کرمان که با اجرای برنامه‌های متنوع همراه بود آیت الله سعیدی نماینده، ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه شهدا خالصین در گاه خداوندند گفت:شهیدان رجایی و باهنر افتخار استان کرمان بوده و هستند.
آیت الله سعیدی افزود؛ تاریخ ایینه تمام نمایی است از رویش‌ها و عبرت گرفتن از ریزش ها، انسان در این تحولات و ریزش‌ها و رویش‌ها نقش اساسی دارد.
وی افزود:پنج حوزه که ریزش ورویش دارند عبارتند از: ریزش و رویش در انقلاب‌ها دوم ریزش و رویش در امت‌ها، امت‌ها دارای رویش بودند و ریزش هم دارند، سوم دولت‌ها هستند که هم ریزش دارند و هم رویش داشتند و چهارم خواص هستند که در هر جامعه‌ای هم رویش داشتند و هم ریزش و پنجم جامعه است که هم میتواند رویش داشته باشد و هم دستخوش ریزش شود.
نماینده ولی فقیه افزود: ریزش و رویش‌ها قانونمندند و تصادفی نیستند و تحولات تاریخی هم قانونمندند. اگر انقلابی به رویش دست پیدا کرده قانومند هستند و اگرهم ریزش داشته قانونمند هستند
آیت الله سعیدی گفت؛ ارجاع به تاریخ معنایش اینست که تحولات تاریخی مارا به گذشته ارجاع میدهد. ارجاع به تاریخ یکی از دلایل اصلی قانونمندی است و تحلیل قران از برخی حوادث نشان از قانونمندی است.. ایت الله سعیدی در ادامه با اشاره به ریزش و رویش‌های انقلاب‌های مختلف گفت؛ یکی از انقلاب‌هایی که تا کنون توانسته به خوبی صادر و تاثیر گذار باشد انقلاب اسلامی ایران است و حدوث ان نشانه ماندگاری است، چون الزام دا رد.
وی عنوان نمود:در بحث امت‌ها مثال امت بنی اسراییل بهترین مورد و مثال برای ریزش امتهاست. وی افزود:۳۶ سال مقاومت در برابر امریکا یکی از امت‌های ماندگار در برابر ظلم است که بهترین رویش را داشتند. 
ایت الله سعیدی در ادامه بیان داشت امت ما در صحنه بین المللی به خوبی درخشیده، اما از داخل و درون گاهی لغزیده است که بایستی جبران نماییم و اشتباهات گذشته رانباید تکرار کرد.
وی با تاکید بر اینکه که برخی خواص زمینه ریزش را سبب میشوند گفت: خواص در هر انقلابی در هر دوره‌ای محبوب میشوند که این محبوبیت نباید موجب لغزش انان شود. هر کس از خطوط قرمزقانون رد شودخیلی زود اوج میگیرد، اما به همان زودی و سرعت نابود میشود.
وی افزود:سیاستمدارانی که میگویند ما نمیتوانیم مقابل امریکا بایستیم نشان از ریزش و سقوط است. درفتنه سال ۸۸ سه دسته افراد داشتیم که تاریخ راتکرار کردند و عده‌ای مقابل رهبری ایستادند و عده‌ای اغتشاش کردند؛ و عده‌ای هم سکوت که هرسه مثال ریزش بودند.
وی گفت: هوشمندی رهبری درمنطقه غرب اسیا و تبدیل تهدیدات به فرصت انقلاب اسلامی ایران را به تهدیدی برای دولتمردان امریکا و دشمنان منطقه تبدیل نموده است.
در ادمه ایت الله سعیدی گفت: در عرصه دولت‌ها با چالش‌هایی مواجه بودیم در ابتدا بازرگان با امام زاویه داشت در کارگزاران اقای حجاریان در مرکز تحقیقات استراتژیک نه نفر را به کار گرفت که اکثر ان‌ها فراری هستند وغرب زده شده اند. ایت الله سعیدی گفت:؛ دولت رجایی و باهنر سمبل رویش واقعی بود که متاسفانه منافقین در فرصتی کوتاه این دو چهره واقعی که خواص رویشی بودند را ازما گرفتند.

وی از دولت هشتم به عنوان یک رویش اصلی و از دولت نهم به عنوان یک ریزش نام برد و ان را یک مصییت بزرگ دانست.
وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که شاخص انقلابی وجود داشته باشد ان جامعه ارزشی و رویشی است خاطرنشان کرد:گرایش به جنس خارجی و استفاده از ان، شایعه پذیری، تقلید گرا بودن، بی حجابی، ترس و دلهره داشتن ملت در برابر تهدیدات را از اثار و‌نشانه‌های ریزش است.. وی با بیان اینکه در تمامی عرصه‌ها با صلابت و اقتدار باید وارد شد گفت:در حوزه فرهنگ در بحث فضای مجازی باید از دولتمردان درخواست داشت و تقاضا کرد که در این خصوص تامل نمایند. چرا که فضای مجازی، چون مواد مخدر در حال تخریب جامعه است.
وی در پایان گفت:توجه به ارزش‌ها و تبعیت از، ولی مطلق فقیه راه نجات امت از ریزش هاست.
 
 
 
 
ارسال نظرات