خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۰۹۴۲۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، چندسالی است که آموزش و پرورش و بسیج اقدام به اجرای طرح هجرت3 در ایام اوقات فراغت دانش آموزان در مدارس کردند.

این طرح با استقبال دانش آموزان و اولیا آنان مواجه شده است و ثمرات ارزشمندی دارد که شاید ساعت ها کار آموزشی و تربیتی به نحو تئوری و کلاسیک نداشته باشد.

به سراغ یکی از این گروه های فعال طرح هجرت3 در یکی از آموزشگاه های استان رفتیم و از نزدیک با دانش آموزان جهادگر و مدیر مجموعه گفتگویی انجام دادیم:

محمد جواد جعفری مدیر دبیرستان پسرانه شهید رجایی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: ثمره و نتیجه کار جهادی دانش آموزی بسیار خوب است.

تعامل سازنده آموزش و پرورش و بسیج در اجرای طرح هجرت3/ مقاوم سازی جوانان با سپردن مسئولیت اجتماعی به آنان

وی عنوان کرد: تاثیراتی که این اردوها بر دانش آموزان دارد مشارکت در زیبا سازی و نگاه داری از مدرسه، کار گروهی ، استفاده از فرصت ها و اوقت فراغت و نظم و انظباط در کار است.

طرح های سازندگی در مدرسه بسیار ثمربخش است

جعفری خاطرنشان کرد: هماهنگی و همدلی  و روحیه نشاط در بین دانش آموزان ایجاد می شود چون ثمره کار خودشان را می بینند. آشنایی دانش آموزان با هزینه های مدرسه از دیگر ثمرات این اردو است که باعث می شود بعدا در حفظ و نگهداری مدرسه کوشا باشند.

مدیر دبیرستان پسرانه شهید رجایی بیرجند گفت: دانش آموزان جهادگر با نام و یاد خدا کارشان را آغاز می کنند و همه اینها برای کارهای اجتماعی آینده آنان بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه در اکثر فعالیت ها که با مشارکت مدرسه و بسیج در طول سال انجام می شود نسبتا موفق بودیم افزود: طرح سازندگی بسیار اثربخش است چون دانش آموزان در مدیریت مدرسه خود را سهیم می دانند و فعالیت های فوق برنامه را مدیریت می کنند.

تعامل سازنده آموزش و پرورش و بسیج در اجرای طرح هجرت3/ مقاوم سازی جوانان با سپردن مسئولیت اجتماعی به آنان

جعفری با بیان اینکه هر طرحی که اعتماد دانش آموزان را جلب کند در مدرسه موفق است ادامه داد: در برگزاری مسابقات ورزشی، قرآن، نهج البلاغه و مراسم ملی و مذهبی کار با دانش آموزان است که این حس مسئولیت پذیری آنان در فعالیت های گروهی را بالا می برد.

وی با اشاره به وظیفه اولیای مدرسه در قبال دانش آموزان گفت: در مدیریت و انجام فعالیت های آموزشگاه دانش آموزان را مشارکت دهیم. دانش آموزان را باور کنیم که در توانمند سازی و اعتماد به نفس آنان نقش اساسی دارد.

با سپردن مسئولیت اجتماعی به جوانان آنان را در برابر آسیب ها مقاوم سازیم

مدیر دبیرستان پسرانه شهید رجایی بیرجند افزود: باید پیش زمینه مسائل معنوی بر تمام طرح ها حاکم باشد تا علاقه جوانان و نوجوانان در فعالیت های اجتماعی بالا رود و  در زمینه خودسازی آموزش ببینند تا صراط مستقیم را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تهدیدات علیه جوانان کم نیست و آنان در هر بعد اجتماعی در معرض آسیب هستند متذکر شد: ما هر چه جوانان را باور کنیم و در فعالیت های اجتماعی به آنها نقش دهیم به طور یقین آنان در مقابل این آسیب ها مقاوم تر می شوند.

تعامل سازنده آموزش و پرورش و بسیج در اجرای طرح هجرت3/ مقاوم سازی جوانان با سپردن مسئولیت اجتماعی به آنان

جعفری اظهارداشت: نظارت والدین و اولیاء تربیتی بر رفتار جوان و نوجوان می تواند از بروز آسیب ها در آنان جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه نگاه مثبت به جوانان و اعتماد به آنها در مقابله با آسیب ها اثربخش است یادآور شد:  پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های علمی، آموزشی، تفریحی، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی نیز آنان را در مقابل تهدیدات مقاوم تر می کند.

ارتباط گیری سایر نهادها با بسیج دانش آموزی در اجرای بهتر طرح هجرت3 تاثیرگذار است

جواد علی پور مسئول گروه جهادی دانش آموزی در دبیرستان شهید رجایی بیرجند اظهارداشت: طرح هجرت تابستان 96 در جهت زیباسازی مدارس برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه مدت فعالیت ما در این مدرسه 10 روز است افزود: اکثر دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع متوسطه در دبیرستان رجایی در این طرح حضور دارند و تعداد اعضای گروه بسته به گستره کاری متفاوت هستند.

تعامل سازنده آموزش و پرورش و بسیج در اجرای طرح هجرت3/ مقاوم سازی جوانان با سپردن مسئولیت اجتماعی به آنان

مسئول گروه جهادی دانش آموزی ادامه داد: از جمله اهداف مهم جهادگران کمک به مناطق محروم و کم برخوردار، پر کردن اوقات فراغت به بهترین نحو، یاد گرفتن حرفه و کمک به پیشبرد راهبردهای اقتصادمقاومتی است.

علی پور بیان داشت: ارتباط گیری سایر نهادها با بسیج دانش آموزی که سبب تبلیغ طرح هجرت می شود می تواند به کار ما نیز کمک کند و ما می توانیم مشکلات را از سر راه برداریم.

همکاری آموزش و پرورش در اجرای طرح هجرت3 ارتقاء یافته است

وی خاطرنشان کرد: امسال (تابستان96) نسبت به سال گذشته همکاری آموزش و پرورش برای اجرای بهتر طرح هجرت3 در مدارس ارتقاء یافته است.

مسئول گروه جهادی دانش آموزی افزود: از جمله برنامه هایی که در ضمن اجرای طرح برگزار می شود شامل پخش موسیقی های انقلابی و مذهبی در طول کار و برگزاری نماز جماعت با حضور روحانی است.

تعامل سازنده آموزش و پرورش و بسیج در اجرای طرح هجرت3/ مقاوم سازی جوانان با سپردن مسئولیت اجتماعی به آنان

وی اظهارداشت: توصیه ام به جوانان هم سن و سال خودم این است که برای رضای خداوند کار کنند و خلوص در همه کارها را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

علی پور افزود: داشتن بصیرت، تقویت تقوا و پیروی از ولایت فقیه و تعهد نسبت به کاری که پذیرفتیم درسی است که از زندگی جهادی گونه شهید حججی می گیریم.

وی بیان داشت: تعداد اعضای گروه جهادی دانش آموزی به نام های جواد علی پور، امیرحسین فرامرزی، علی اصغر زراعت کار، سعید نذری، محمد پندور، علیرضا رمضانی و احسان و سبحان براتی هستند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها