حجت الاسلام فاطمی بصیر در مراسم یادبود شهید مدافع حرم محسن حججی در سرخه گفت: اگر قیمت خود را بدانیم دین خود را در هر معامله ای نمی فروشیم.
کد خبر: ۸۹۰۸۹۴۱
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان سرخه در مراسم یادبود شهید مدافع حرم محسن حججی با اشاره به شهادت امام حسین(ع) در کربلا گفت: ملائکه فوج فوج برای یاری و جانبازی امام (ع) راهی کربلا شدند، در این بین زعفر جنّه یکی از بزرگان اجنّه نیز به یاری امام شتافت. از وی پرسیدند در کربلا چرا امام را یاری نکردی گفت؛ به همراه چندین هزار سرباز به یاری امام شتافتیم و زمانی که به کربلا رسیدیم راه به دلیل حضور ملائکه بسته شده بود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان زعفر بیان داشت: زمانی که به امام حسین(ع) گفتیم برای یاری و جانبازی آمده ایم امام گفت؛ چون اینان شما را نمی بینند و نمی دانند از کجا ضربه می خورند این خلاف مروّت و مردانگی است. مسئولیت ما بعد از شهادت امام حسین (ع) و با راه افتادن کاروان اسرا شروع شد چرا که ما مأموریت مراقبت از فرزندان و اسرا را برعهده داشتیم.

فاطمی بصیر با اشاره به اینکه چرا محسن حججی، اینگونه برجسته شد اظهار داشت: ما باید قیمت خود را مشخص کنیم و بدانیم که قیمت ما چقدر است. از ائمه معصومین روایت است؛ هرکس که خود را به کمتر از بهشت بفروشد ضرر کرده. پس وای به حال کسانی که خودشان را به خاطر یک پرس غذا می فروشند. اگر قیمت خود را بدانیم دین خود را در هر معامله ای نمی فروشیم و شهید حججی نیز چنین کرد.

امام جمعه سرخه با اشاره به نزدیکی ماه محرم گفت: شهید حججی را باید در عزاداری اما حسین (ع) بزرگ کنیم و به خوبی از ایشان یاد کنیم چرا که دیدیم همانند امام حسین (ع) با تکبیر سر از تنش جدا و صورت پاکش را لگد مال کردند. در تاریخ نداشته ایم که شیعه ای چنین جنایاتی را انجام دهد اما این ها همانند هند جگرخوار، شمر و... جداکردن سر، مثله کردن و بریدن گوش و بینی را با نام اسلام و دین انجام می دهند.

وی در پایان با اشاره به فتنه 88 گفت: ما هنوز امام خامنه ای (مدظله العالی) را نشناخته ایم. چرا بعضی از اصحاب امام خمینی(ره) در این فتنه مردود شدند فتنه 88 ریزش ها و رویش هایی داشت چرا که شهید حججی یکی از همین رویش هاست این جوانان دهه هفتادی حالا شده اند الگوی ما. امام خامنه ای (مدظله العالی) گفتند؛ این جوانان از شهید باکری، زین الدین، همت و... جلوترند.

ارسال نظرات