آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) برای استان مازندران و شهرستان آمل است هر چند وزیر کشور هم در این رابطه به استانداران مازندران و تهران طی مکاتبه‌ای اعلام کرده که هیأت امنای جدید این مکان واجب‌التعظیم را معرفی کنند.
کد خبر: ۸۹۰۸۶۵۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
 
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رضا مقدم  در حاشیه آیین گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: بخش لاریجان دارای یک هزار و 750 کیلومتر مربع مساحت است که با بیش از 70 کیلومتر طول مسافت یکی از بزرگترین بخش‌ها و استراتژیکی‌ترین بخش کشور به‌شمار می‌رود.

وی با اعلام اینکه از لحاظ وسعت لاریجان از بسیاری استان‌ها همانند البرز، کهکیلویه و بویراحمد و قم بزرگتر است، افزود: این بخش دارای 80 آبادی، 27 دهیاری و دو شهرداری شهرهای رینه و گرنگ است.

بخشدار لاریجان مازندران با بیان اینکه رسالت‌مان در فعالیت‌ها بر مبنای منویات رهبر انقلاب اسلامی و خدمت به خلق است، تصریح کرد: همیشه اعلام کردم که سرباز مردم هستیم و در راه خدمت به مردم تلاش شبانه‌روزی داریم.

این مسؤول یادآور شد: با توجه به کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی نمی‌توان تحول عظیم در بخش ایجاد کرد هر چند وجود قله دماوند و رودخانه کبیر هراز به همراه آب معدنی‌های گوناگون و در اختیار داشتن نزدیک‌ترین مسیر به پایتخت کشور می‌تواند شرایط لاریجان برای حضور سرمایه‌گذاران را بیشتر از گذشته مهیا کند.

مقدم با بیان حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات اشتغال، گردشگری و تفریحی در بخش لاریجان، اظهار کرد: سال گذشته بیشترین بارش برف در بخش لاریجان نسبت به 15 سال گذشته باریدن داشت و با این وجود هیچ راه روستایی مسدود نشده و مشکل آب آشامیدنی، سوخت و تأمین نان گزارش نشد.

وی با اعلام آسفالت 60 کیلومتر از راه‌های روستایی بخش لاریجان، بیان کرد: بسیاری از این راه‌ها در مسیر سخت و صعب‌العبور جای داشتند هر چند تقویت شبکه برق برخی روستاها، تأمین و لوله‌گذاری آب آشامیدنی از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

بخشدار لاریجان مازندران با بیان لوله‌گذاری آب آشامیدنی با بیش از 80 کیلومتر در بخش روستایی، یادآور شد: منبع آب 200 هزار لیتری در روستای بایجان آماده بهره‌برداری است که طی روزهای آینده افتتاح می‌شود همچنین منبع آب آشامیدنی 1.5 میلیون لیتری پلور با 85 درصد پیشرفت فیزیکی روبرو است که در آینده نزدیک آبگیری می‌شود.

این مسؤول با اشاره به احداث پارک‌ها، بوستان‌های روستایی برای کودکان، بانوان و نوجوانان که باعث ایجاد نشاط و شادی در بین خانواده‌های اهل بخش لاریجان می‌شود، ادامه داد: لوله‌گذاری گاز خانگی هم در 13 روستا به اتمام رسیده است هر چند لوله‌گذاری گاز در روستاهای رینه، ایرا و نیاک 3.5 میلیارد تومان هزینه داشت و منبع گاز این بخش هم طی روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

مقدم با اشاره به اینکه نصب هر علمک گاز در مسیرهای شهری حدود 3 میلیون تومان هزینه دارد ولی برای گازرسانی و نصب هر علمک در بخش لاریجان حدود 27 میلیون تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در مسیر انتقال گاز از تهران به دماوند، دشت مشاء و بخش لاریجان با مشکلات زیاد و معضلات قضایی دست و پنجه نرم کردیم که با تلاش نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی مشکلات موجود رفع شده و لاریجان گازدار شد.

بخشدار لاریجان مازندران با اشاره به برخی مشکلات در زمینه آستان مقدس امامزاده هاشم(ع)، یادآور شد: آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) برای استان مازندران و شهرستان آمل است هر چند وزیر کشور هم در این رابطه به استانداران مازندران و تهران طی مکاتبه‌ای اعلام کرده که هیأت امنای جدید این مکان واجب‌التعظیم را معرفی کنند.

این مسؤول با بیان اینکه شرایط اشتغال در بخش لاریجان به گونه‌ای است که بیشتر ساکنان روستاها در فصل‌های پاییز و زمستان بیکار هستند، گفت: در زمینه ایجاد اشتغال در این بخش باید تلاش‌های زیادی انجام شود.

ارسال نظرات