بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی میزبان خریداران تضمینی حصیر است
کاروان پیوند صنایع دستی که چندماهی است از استان های جنوبی و شمال شرقی به راه افتاده حالا به بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی رسیده. این کاروان که پس از نام گذاری سال 96 به عنوان سال حصیر شکل گرفت، در راستای حمایت از تولیدکنندگان وحصیربافان کشور کمپینی با نام «#حصیر_ایرانی_بخریم» راه اندازی کرد.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۸۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مهران بیگی مجری و کارشناس خرید تضمینی حصیر و مسئول غرفه این کمپین در نمایشگاه صنایع دستی گفت: « شرکت تعاونی حامیان میراث فرهنگی با همراهی سازمان میراث فرهنگی و آقای نامورمطلق کمپینی برای خرید تضمینی کالا به صورت مستقیم از هنرمندان و بدون واسطه تشکیل داد. ما به روستاها و مناطق دورافتاده سرمی‌زنیم یعنی از مبدا به صورت نقدی خرید می‌کنیم و به صورت نمایشگاهی و فروشگاهی کالا را با سود کم و ناچیز تنها در حد هزینه‌های حمل و نقل به دست مصرف کننده می‌رسانیم.»

او ادامه داد: « تقریبا کمتر از دوماه است که این تفاهم نامه امضا شده، نخستین نمایشگاه در کاخ نیاوران به مدت 10 روز برپا شد، فروش بسیار خوب بود و مردم حمایت کردند. نمایشگاه ملی صنایع دستی دومین حضور نمایشگاهی ماست که تاکنون با استقبال روبه رو بوده. درحال حاضر 30 استان حصیر بافی دارند که در این غرفه محصولات 8 استان خوزستان، یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی وشمالی جمع آوری شده است.»

بیگی درباره فعالیت‌های این کمپین توضیح داد:«این طرح چندین فاز دارد که فاز اولیه آن خرید تضمینی حصیر است. درحال حاضر هماهنگی‌هایی برای فازهای بعدی در سازمان انجام شده که به سمت خرید حوله، سفال، فرش و دیگر کالاهای هنرمندان برویم.»

بیگی ظرفیت‌های طرح پیوند را بیشتر از حال حاضر دانست و گفت: «این طرح ظرفیت بیشتری دارد و باید با توجه بیشتر توسعه یابد. اغلب خرید ما از هنرمندانی است که علی رغم هنرشان از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند.»

او ادامه داد: «درحال حاضر تنها خرید نقدی انجام می‌شود، ولی در آینده اگر طرح با موفقیت همراه باشد احتمال اقدامات دیگری از جمله خدمات اجتماعی همچون بیمه این هنرمندان نیز هست.»

بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از اول تا هفتم شهریورماه از ساعت 10 الی 19 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات