کارگردان گشت ارشاد در یادوراه شهدای هنرمند تربت حیدریه:
کارگردان گشت ارشاد با بیان اینکه در رژیم شاهنشاهی همه نوع آزادی وجود داشت به جز آزادی «فکر کردن» و «سخن گفتن»، گفت: امام(ره) برای تحقق این دو نوع آزادی انقلاب کرد.
کد خبر: ۸۹۰۷۹۰۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  سعید سهیلی شب گذشته در یادوراه شهدای هنرمند تربت حیدریه که در رباط طبسی واقع در مزار قطب الدین حیدر و با حضور خانواده معزز شهدای هنرمند، مسئولین و مدیران ادارت و نهادهای انقلاب اسلامی شهرستان و مردم ولایتمدار تربت برپا شد، اظهار داشت: مفهوم استقلال و جمهوری اسلامی در این شعار بسیار مشخص و بدیهی است یعنی اولا دوست داشتیم کشوری مستقل داشته باشم که در رژیم پهلوی نداشتیم و همچنین بدنبال ایجاد یک حکومت مبتنی بر جمهوری از نوع اسلامی اش بودیم.

وی گفت: اما آنجایی که درکش برای من دشوار است، اینکه ما در رژیم گذشته همه نوع آزادی داشتیم و اتفاقا نسبت به الان این آزادی ها خیلی بیشتر بود و لذا این سئوال برایم پیش آمده پس چرا انقلاب کردیم؟

سهیلی با بیان اینکه پاسخ این سئوال را باید در تفکر و نیت حضرت امام (ره) جست و جو کرد، افزود: در رژیم پهلوی آزادی «فکر کردن» و «سخن گفتن» وجود نداشت، یعنی اگر تو فکر می‌کردی و فکرت را بر زبان جاری می‌ساختی سر از زندان ساواک در می آوردی و اتفاقا امام راحل برای تحقق همین دو نوع آزادی انقلاب کرد و شهدای ما هم جان خود را برای تحقق همین دو مشخصه آزادی تقدیم کردند.

کارگردان گشت ارشاد اظهار کرد: در عین حال باید این نکته را نیز در نظر داشت که در کنار آزادی اما در عین حال دو خط قرمز هم داریم که یکی ممنوعیت آزادی برای توهین به افراد و ممنوعیت آزادی و شورش علیه نظام جمهوری اسلامی است.

سازنده فیلم کلاشینکف در بخش دیگری به معرفی واژه و جایگاه شهید پرداخت و گفت: سه جمله کوتاه از سه شخصیت بزرگ ایران می تواند این عزیزان را به زیباترین شکل ممکن معرفی کند که جمله نخست به دکتر شریعتی اختصاص دارد که می گفت:”شهید قلب تاریخ است».

سهیلی با بیان اینکه شهید مطهری نیز می گفت: «شهدا شمع محفل بشریتند»، اظهار کرد: تعبیر حضرت امام(ره) از شهید نیز آن بود که «شهید نظر می کند به وجه الله» و من تصور می‌کنم این سه جمله زیباترین واژگان برای معرفی شهدا هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: هدف از برپایی یادواره، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین معرفی آثار هنری این بزرگواران است و بنا داشتیم با توجه به اینکه یادواره ویژه هنرمندان است، بر جنبه‌های هنری آن بیشتر تاکید شود.

محمدحسن زاده با بیان اینکه در سطح شهرستان تربت حیدریه ۱۲ نفر شهید هنرمند شناسایی شده اند، گفت: این کمترین کاری بود که می توانستیم برای زنده نگه داشت یاد و خاطره این شهیدان بزگوار انجام دهیم. بر طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید شهرستان تربت حیدریه این نهاد ۶۲۰ شهید، ۱۴۰ آزاده و هزار و ۶۸۰ جانباز در این شهرستان را زیر پوشش دارد که از جانبازان شهرستان ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصدند. در این مراسم از خانواده ۱۳ شهید هنرمند تربت حیدریه تجلیل شد.

ارسال نظرات