چشمان تیزبین نیروهای قرارگاه پدافند هوایی در تمام لحظات آماده دفاع از تمامیت ارزی کشور است و از دوران جنگ تحمیلی تاکنون توانسته است هزاران مأموریت خود را با موفقیت کامل به انجام برساند.
کد خبر: ۸۹۰۷۸۳۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مرتضی فرج‌خدا در گفت‌وگویی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جدا شدن قرارگاه پدافند هوایی از پیکره نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این قرارگاه امروز به عنوان واحدی مستقل در حفظ و حراست از مرزهای طولانی و گستره کشور عزیزمان مشغول انجام مأموریت‌های ذاتی خود است.

وی بر نقش مؤثر  قرارگاه پدافند هوایی در دوران صلح در مرزها و یا در داخل کشور تأکید کرد و افزود: چشمان تیزبین نیروهای این قرارگاه در تمام لحظات آماده دفاع از تمامیت ارزی کشور است و از دوران جنگ تحمیلی تاکنون توانسته است هزاران مأموریت خود را با موفقیت کامل به انجام برساند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ادامه داد: از جمله موفقیت‌های این قرارگاه در سال‌های پایانی جنگ، اسکورت کشتی‌های نفتکش و تجاری ایران در پهنه دریاها بود.

فرج‌خدا در پایان به مأموریت‌های این قرارگاه در دوران صلح اشاره کرد و ادامه داد: فرونشاندن هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی در یکی از فرودگاه‌های داخلی، انهدام پهباد رژیم صهیونیستی که قصد نفوذ به داخل کشور را داشت، فرو نشاندن هواپیمای مشکوک آمریکایی که با اهداف جاسوسی وارد آسمان ایران شده بود، انجام عملیات حمایتی نیروهای عمل کننده سپاه پاسداران برای دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب‌های مرزی جنوب کشور و تأمین شبانه‌روزی امنیت هوایی و پروازهای داخلی و خارجی برخی از افتخارات قرارگاه پدافند هوایی است که تاکنون در انجام همه آنها با موفقیت عمل کرده است.

ارسال نظرات