مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از پیش‌بینی ۲۷ برنامه توسط کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره ۵۴۰۰ شهید در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۶۸۸۱
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در نشست هماهنگی کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان به منظور هماهنگی در برگزاری یادواره شهدای سواد آموزی استان برگزار شد.

رشید قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست اظهار کرد: برنامه‌ها متنوعی در راستای برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان به منظور پیگیری و اجرا در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش و شهرستان‌ها و مناطق قرار گرفته است که در این راستا ۲۷ عنوان برنامه پیش بینی شده است.

وی یکی از برنامه‌های این کمیته را نام گذاری فضا‌های جدید الاحداث به نام شهدای گرانقدر استان عنوان کرد و گفت: بعد از بازسازی و تجهیز مجتمع خوابگاهی و احداث سالن جلسات اردوگاه شهید سلیمان خاطر، اسامی این اماکن به نام شهدای والامقام دانش آموزی و فرهنگی استان مزین شده است.

قربانی، به دیگر اقدامات کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره ۵۴۰۰ شهید استان نیز اشاره کرد و برپایی نمایشگاهی از تصاویر، خاطرات و عکس شهدا، جشنواره نقاشی، قصه گویی و مقاله نویسی را از دیگر اقدمات این کمیته برشمرد.

وی برگزاری یادواره شهدای سواد آموزی استان را از دیگر برنامه‌های این کمیته در راستای گرامیداشت ۵۴۰۰ شهید استان ذکر کرد و اظهار داشت: یادواره شهدای سواد آموزی استان هشتم شهریور با حضور مسئولین کشوری و استانی در سنندج برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان تشکیل ۱۷ کمیته متناظر در سطح شهرستان‌ها و مناطق، انعکاس زندگی نامه و خاطرات شهدای دانش آموزی و فرهنگی، برگزاری ۴۱۵ یادواره شهدای دانش آموز، ۱۷ یادواره شهدای فرهنگی استان، برگزاری فعالیت‌های تابستانی با عنوان یادواره شهدا، اختصاص سربرگ امتحانات دانش آموزی به کنگره شهدا را از دیگر اقدامات کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ذکر کرد.

رییس ستاد برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان نیز در این نشست با تقدیر از اهتمام و زحمات مسئولین و دست اندرکاران آموزش و پرورش استان در راستای، بازسازی، تجهیز و آماده سازی مجموعه اردوگاه شهید سلیمان خاطر، اجرای برنامه با هزینه کم و به شیوه زیبا را سبک زندگی شهدا دانست و گفت: یکی از برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید استان ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر است و این گونه اقدامات مورد نظر شهداست.

ابراهیم حسینی، کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره ۵۴۰۰ شهید استان را یکی از کمیته‌های فعال استان معرفی کرد و ضمن تشکر از مسئولین و دست اندرکاران امر، خواستار برنامه ریزی برای برگزاری اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموزی قبل از برگزاری کنگره استانی شد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این نشست یکی از سیاست‌های سازمان نهضت سواد آموزی را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و با بیان اینکه در سطح کشور ۱۷۶ شهید سواد آموزی در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام شده است، گفت: سه نفر از این شهدای گرانقدر اهل استان کردستان هستند.

رمضان یوسفی، امنیت و آرامش امروز جامعه را مرهون ایثارگری و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر عنوان کرد و با بیان اینکه شهدای عزیز با اهدای خون خود در راستای پایداری نظام اسلامی از همه چیز خود گذشتند، گفت: شهدا بر گردن همه ما حق دارند و وظیفه ماست که یاد و خاطره آنان را زنده نگه داریم و نسل آینده ساز را با سیره و منش آنان آشنا سازیم و در این راستا یادواره شهدای سواد آموزی استان شهریور ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

گفتنی است در ابتدای این نشست و با حضور مسئولین استانی سالن جلسات شهدای فرهنگی و مجتمع خوابگاهی شهدای دانش آموز اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج بهره برداری و در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، اسامی این اماکن به نام شهدا مزین و نامگذاری شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات