با گذشت دو سال از تشییع و تدفین شهدای غواص در شهرستان بستک ،یادمان این شهدای همچنان در سایه سهل انگاری مسئولان این شهر نیمه کاره رها شده است تا گمنام ترین شهدای ایران همچنان بی یامادن باشند.
کد خبر: ۸۹۰۶۸۰۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛یادمان ۲ شهید گمنام از شهدای غواص که با حضور بی نظیر مردم ، در مرداد سال ۹۴ تشییع و در ورودی شهر جناح از توابع شهرستان بستک به خاک سپرده شدند؛همچنان نیمه کاره رها شده است.

 

این درحالی است که در روز تشییع یکی از معتمدین منطقه وعده احداث یادمان و مسجدی در کنار این شهدای گمنام را داده بود اما با گذشت چندین ماه از مراسم باشکوه وداع با شهداء هیچ اقدامی از سوی مسئولان و خیرین جهت تکمیل این یادمان انجام نشد.این آغازی برای گمنامی مجدد این ۲ شهید غواص بود.

 

بر زمین خوردن کلنگ احداث یادمان شهدا پس از یکسال

 

یکسال بعد با تشکیل هیات امنای شهدای گمنام و برگزاری اولین سالگرد این شهدای عزیز،سرانجام کلنگ احداث یادمان شهدای گمنام شهر جناح با حضور مسئولان در هفته ی دولت به زمین خورد.

 

صلاح الدین رفیعی زاد، بخشدار جناح و رئیس هیات امنای شهدای گمنام جناح، بعد از به زمین خوردن کلنگ ساخت یادمان، ابراز امیدواری کرد این یادمان در دهه مبارک فجر افتتاح شود.

 

در این جلسه عبدالله پرتابیان، فرماندار بستک با بیان اینکه بستر برای شروع کار آماده است، ابراز امیدواری کرد با همت تمام دست اندرکاران و اعضای هیات امنا این یادمان هرچه زودتر ساخته شود.

 

محمدعقیل مدنی، نایب رئیس شورای شهر جناح نیز از تصویب ۴۰ میلیون تومان برای ساخت یادمان شهدای گمنام شهر جناح در کمیته برنامه ریزی شهرستان خبر داد.

 

پیگیری کلنگ کند و بی سرانجام مسئولان در سال جاری

 

اما پس از یکسال در ۲۶ مرداد ماه سال جاری به دعوت مشاور فرماندار و نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بستک با هدف تجلیل از آزادگان سرافراز و همچنین پیگیری ساخت یادمان شهدای گمنام در سالن شهرداری شهر جناح جلسه ای تشکیل شد که تنها تعدادی از اعضا هیات امنا در این جلسه شرکت کردند.

 

در این جلسه عنوان شد گلزار شهدای گمنام در حوزه وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این زمینه مسئول مستقیم است و کلیه اختیارات و مسئولیت ها، در حفظ و نگهداری آن بر عهده هیات امناست.

 

اعضای جلسه بر این مسئله که ساخت یادمان در شهر فرهنگی و شهر خیرین نمی بایست دو سال به طول می کشید اتفاق نظر داشتند. در این جلسه دانیال سالارنسب به عنوان دبیر جدید هیات امنا معرفی شد تا مصوبات جلسات قبلی از جمله: تشکیل هیات رئیسه، تامین انشعابات آب و برق، ایجاد فضای سبز، مبلمان شهری و ایجاد جدول کشی معابر، اخذ سند زمین، نامگذاری میادین شهر به نام شهدای گمنام، نصب تابلو شهدای گمنام در گلزار، جذب کمک های مردمی و پیگیری بودجه برای ساخت یادمان را پیگیری نماید.

 

آیا این پایان گمنامی، گمنام ترین شهدای ایران اسلامی خواهد بود؟

منبع:جهانگیریه

ارسال نظرات