برای چندمین بار مردم شهیدپرور خاش میزبان لاله های به خون خفته و کبوتران سبک بالی هستند که عاشقانه جان خود را در راه اسلام و میهن فدا کرده اند و فردا در میعادگاه عاشقان دو شهید گمنام وطن در این شهرستان آرام می گیرند.
کد خبر: ۸۹۰۶۳۵۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، مردم شیعه و سنی و فارس و بلوچ شهرستان خاش همانند مردم خون گرم و نجیب سیستان و بلوچستان از دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با گرمی استقبال کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش گفت: خاش برای دومین بار میزبان دو شهید گمنام از دوران دفاع مقدس که در سال گذشته و امروز این منطقه را با عطر خوشبوی خود معطر ساخته اند.

سرهنگ پاسدار حسن فضلی در گفت و گو با خبرنگاربسیج بیان کرد: سال قبل دو شهید گمنام در شهر نوک آباد خاش تشییع و خاکسپاری شدند و امروز نیز دو شهید گمنام دیگر بر دستان مردم شهیدپرور خاش در شهر نوک آباد تشییع و فردا در کوی سازمانی امام حسن مجتبی ع. ارتش با حضور پرشور و گسترده مردم تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

وی افزود: مراسم یادواره شهیدان شهر نوک آباد با حضور دو شهید گمنام و نیز امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار، علما و معتمدان و ریش سفیدان و مسئولان و ... برگزار گردید.

فضلی ادامه داد: امشب نیز در برنامه‌ای باشکوه در شب شهادت امام جواد نیز یادواره شهیدان شهرستان خاش با محوریت بزرگداشت شهید مدافع حرم شهید محسن حججی و صبح فردا نیز مراسم زیارت عاشورا و برنامه‌های فرهنگی دیگر با حضور شهیدان گمنام اجرا می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش گفت: فردا صبح شهیدان گمنام پس از اقامه نماز جنازه و تشییع در کوی سازمانی ارتش به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام غلام رضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش در مراسم یادواره شهیدان نوک آباد گفت: برای دومین بار منطقه خاش و شهر نوک آباد معطر به شمیم شهدای گمنام شده که این امر نشان می‌دهد مردم خاش قدردان رشادت‌های رزمندگان اسلام هستند.

حجت الاسلام دهقان ادامه داد: شهیدان گمنام و شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم جان خود را در راه اسلام و انقلاب و ارزش‌های اسلام مخلصانه فدا کردند تا ابهت و عظمت کشورمان حفظ شود.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا و کمک به حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دارای اهمیت خواند، زیرا این کار سبب تجلیل از مقام شهیدان والا مقام می‌گردد، زیرا آن‌ها با نثار جان خود با خدای خود معامله کرده اند.

وی افزود: حضور شهیدان در جمع ما سراسر عبرت و یادآوری کننده جهاد و شهادت در راه خدا بوده و راه رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت را نشان می‌دهد.

امام جمعه خاش از تلاش‌های نیرو‌های سخت کوش نظام اسلامی و از جمله سپاهیان غیور و دلاورمردان عرضه ایثار و شهادت و پاسداران وطن و حافظان ارزش‌های اسلامی و حضور گرم و با شکوه مردم و مسئولان خاش در مراسم استقبال از شهیدان قدردانی کرد.

حجت الاسلام دهقان اظهار کرد: مرگ حق است و این مسیر را همه ما باید برویم لذا توصیه می‌کنیم راه معنویت و اطاعات از خداوند را طی کنیم، زیرا شرایط رسیدن موت و رسیدن لحظه قبض روح توسط ملک الموت و لحظه قیامت و حساب و کتاب بسیار سخت است.

وی بر ضرورت خیرخواهی و خدمت شایسته به مردم و مسئولیت پذیری و اجرای دستورات پروردگار متعال در روی زمین تاکید کرد، زیرا عزت و رستگاری ما پایبندی به دستورات خداوند و ادامه راه و سیرت بزرگان دین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش هم گفت: توفیق بزرگی است که مردم و مسئولان خاش و نوک آباد میزبان شهیدان هستند و این گواهی وجود دارد که شهیدان می‌توانند در پیشگاه خداوند برای ما شفاعت کنند.

وی ادامه داد: عزتمندی و رستگاری ایران اسلامی و این خدمت به مردم را مدیون رشادت‌های شهیدان هستیم و باید قدردان این نعمت‌های پروردگار و ادامه دهنده راه شهیدان باشیم و برای حفظ اسلام و کشور تلاش کنیم.

سرهنگ فضلی بیان کرد: خانواده شهیدان رنج از دست دادن فرزندان دلبند خود را تحمل می‌کنند، ولی برای ما سخت است که شهیدان در گمنامی بمانند.

این یادگار شهیدان و رزمنده دوران دفاع افزود: پاسداشت مقام شهیدان و قرار گرفتن در پیشگاه شهیدان سبب می‌شود که یاد و نام آن‌ها زنده بماند و گرچه شهیدان بعنوان شفاعت کننده در نزد خدای متعال زنده اند و روزی می‌خورند.

وی تاکید کرد: شهیدان اسلام و انقلاب و شهیدان مدافع حرم و از جمله شهید حججی که به طرز فجیعی به شهادت رسید دارای جایگاه و ارزش بالایی هستند که جا دارد بصورت شایسته از مقام بلند آن‌ها تجلیل کنیم.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش هم گفت: شهیدان راه اسلام و انقلاب اسلامی و پاسداران وطن مسیر سعادتمندی و کامیابی را طی کردند و به ما یادآوری می‌کنند که باید در سخت‌ترین شرایط مقابل ظلم و تجاوز ظالمان بایستیم.

چاکرزهی ادامه داد: وجود ۴۶ هزار شهید دانش آموز و همین میزان شهید ارتش و دیگر شهیدان این را نشان می‌دهد که برای دفاع از اسلام و هویت کشور همه اقشار جامعه سهم خود را ادا کرده اند و همچنان راه شهیدان در جهت حفظ استقلال و امنیت و برقراری نظم و مقابله با متجاوزان تداوم دارد.

وی با پاسداشت مقام شهیدان اسلام و از جمله شهیدان عشوری، حججی و ... بیان کرد: مردم ایران قدردان قهرمانان ملی و پاسداران وطن هستند، زیرا آن‌ها به استحکام صلابت کشور و استقلال میهن جان خود را فدا کرده اند که جا دارد ما نسبت به شهیدان و خانواده معظم شان ادای احترام کنیم.
ارسال نظرات