بچه های جزیره ابوموسی اوقات فراغت خود را با حضور در کلاس های فرهنگی، هنری و ورزشی سپری می کنند.
کد خبر: ۸۹۰۶۲۷۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج  هرمزگان؛همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس، گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان به دغدغه اصلی خانواده ها و دستگاه های فرهنگی و متولی امر تبدیل می شود.


ایام فراغتی که اگر به نحو صحیح برنامه ریزی و مدیریت شود می تواند نقش و تاثیر شگرفی در تکامل روحی و روانی دانش آموزان داشته باشد.


برنامه ریزی صحیح در زمینه اوقات فراغت و بهره گیری مناسب از آن می تواند اثرات مثبت فراوانی در زندگی آینده سازان نظام اسلامی بر جای گذارد و همواره بستر مناسبی برای نوآوری و خلاقیت ها می باشد.


در این بین دستگاه های فرهنگی و متولی امر اوقات فراغت باید با برنامه ریزی صحیح و نیازسنجی دقیق، بستر و زمینه مناسبی برای حضور پرشور دانش آموزان در کلاس های متنوع آموزشی فراهم نمایند.


اهمّ فعالیت ها و زمینه های گذران اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان می تواند کلاس های متنوع ورزشی، فرهنگی و هنری، علمی و آموزشی باشد.


در این میان بچه های با استعداد و کوشای ابوموسی با بهره گیری از ظرفیت های بسیار جزیره همچون دریا، سالن های ورزشی، مراکز علمی وفرهنگی همانند کلاس های هنری کانون پرورش فکری، کلاس های قرآن دارالقرآن، مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج و … اوقات خود را به نحو شایسته ای سپری کرده و زمینه های رشد و شکوفایی استعدادهای پنهان و نهفته خود را فراهم می نمایند.


اوقات فراغت در دوره نوجوانی اهمیت زیادی دارد و بخش جدایی ناپذیر زندگی امروزی است که اگر به نحو شایسته ای از آن استفاده شود باعث سلامت جسم و روح و رشد و شکوفایی می شود و در غیر اینصورت می تواند عامل انحراف و انحطاط باشد.

ارسال نظرات